„Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.” Rusza kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS

2 maja 2018 roku startuje kampania społeczna zainicjowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem.
O autorze
2 min czytania 2018-04-26

Celem kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.” jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.

Polska flaga, czyli dwa równe prostokąty o proporcji 5:8 i biało-czerwonych barwach, odwzorowuje kolory godła polskiego. Jest symbolem wspólnoty oraz dumy wielu pokoleń z polskości. Pomimo burzliwej historii Polski oraz wielu zmian, jakim uległ wygląd flagi, do dziś barwy bieli i czerwieni pozostały niezmienione. Kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS jest wyrazem poszanowania historii pokoleń Polaków, dla których biało-czerwone barwy były oraz niezmiennie są wizualizacją najważniejszych ideałów

– Jesteśmy firmą dumną ze swoich polskich korzeni. Jako polska marka czujemy się odpowiedzialni nie tylko za rozwój gospodarczy naszego kraju, ale mamy też świadomość swojego oddziaływania na społeczeństwo. Wierzymy, że szerzenie wiedzy na temat prawidłowego używania barw narodowych to temat ważny dla każdego Polaka, w tym również dla naszych klientów – mówi Piotr Ciach, p.o. członka Zarządu Grupy LOTOS. – LOTOS jest aktywnym mecenasem polskiego sportu, wspiera, m.in. dwie najpopularniejsze dyscypliny sportowe w Polsce: piłkę nożną i skoki narciarski. Flaga Narodowa często towarzyszy kibicom podczas wydarzeń sportowych i właśnie dlatego chcemy, aby dzięki naszym działaniom pojawiała się w tych miejscach w sposób godny. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” będziemy wspólnie z polskimi kibicami przeżywać wielkie sportowe emocje, stając się jedną drużyną narodową świadomie korzystającą ze swoich najważniejszych barw i symboli – podsumowuje Piotr Ciach.

W ramach kampanii m.in. wyemitowana zostanie seria spotów telewizyjnych i radiowych pod hasłem „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.”, których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Z badania opinii społecznej, przeprowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury, wynika, że szacunek dla symboli narodowych jest dla Polaków podstawowym wymiarem patriotyzmu – mówi dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW, Dyrektor Narodowego Centrum Kultury – Kampania „Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze” jest elementem szeroko zakrojonych działań NCK popularyzujących wiedzę na temat historii, tradycji i zwyczajów zawartych w polskich symbolach narodowych.

W setną rocznicę odzyskania niepodległości NCK zaprasza wszystkich Polaków do wspólnego, radosnego świętowania pod biało-czerwonymi barwami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz TVP i Polskiego Radia realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Data ta naturalnie kojarzy się z flagą przede wszystkim ze względu na symbolikę – to właśnie 2 maja w PRL był dniem, kiedy Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się