Ptak Moda należy do grupy Ptak Holding i jest największym w Europie showroomem z odzieżą polskich i zagranicznych producentów. Usytuowany jest w sercu głównego ośrodka eksportu krajowej odzieży Ptak Fashion City w Rzgowie koło Łodzi. Prowadzoną z rozmachem i unikalną działalność handlową spółki od niedawna wspiera system ERP Navireo. Dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania Ptak Moda może skuteczniej zarządzać procesami w firmie i z powodzeniem rywalizować z silną w sektorze odzieżowo-modowym konkurencją. Wdrożone rozwiązanie posiada rekomendacje firm z branży. Navireo wykorzystują m.in.: Eva Minge Design, Volcano i Badura.
– Z trudem podejmowaliśmy decyzję o wyborze oprogramowania. Szczęśliwie trafiliśmy na Navireo oraz profesjonalny zespół wdrożeniowy. Z pełną świadomością mogę stwierdzić, że podjęte decyzje były słuszne, a ich efekty widoczne już kilka dni po zakontraktowaniu prac. Dostarczone rozwiązanie jest zgodne z naszymi oczekiwaniami i patrzymy w przyszłość w kwestii jego dalszej rozbudowy – podsumowuje Mirosław Nowicki, dyrektor Ptak Moda.
Zobacz również
Przez zastosowanie rozbudowanych funkcjonalnie rozszerzeń w ramach modułu Fashion dla Navireo Ptak Moda zmniejszył nakład pracy niezbędny do płynnego funkcjonowania firmy. Wprowadzona optymalizacja umożliwiła zastosowanie 24-godzinnego trybu działania. Dzięki oprogramowaniu Windows Server Standard 2012 oraz wykorzystaniu silnika bazy danych Microsoft SQL 2012 przedsiębiorstwo zyskało niezawodną infrastrukturę. Zastosowanie modelu pracy terminalowej umożliwiło użytkownikom posiadającym określone uprawnienia łączyć się z systemem z dowolnego miejsca na świecie. Tym samym osoby decyzyjne mogą na bieżąco kontrolować i analizować sytuację spółki.
– Atrakcyjność wdrożenia w Ptak Moda opiera się na innowacyjnych w skali całej branży odzieżowo-modowej rozwiązaniach. Dopełnienie stanowi zastosowanie mobilnych weryfikatorów cen, automatyzacja procesu przyjęć towarowych z równoległą obsługą internetowej platformy sprzedażowej oraz wysokiej jakości zaplecze sprzętowe – mówi Łukasz Kristof, dyrektor zarządzający inSolutions S.C.
Potrzeby i wybór systemu
Moda Ptak, szybko rozwijająca się polska firma, działająca na międzynarodowym rynku odzieżowym potrzebowała systemu, który zagwarantowałby zarządzanie wyspecjalizowaną działalnością handlową. Zastosowanie mechanizmów do obsługi klientów z różnych zakątków Europy wiązało się z wysokimi wymaganiami zarówno w zakresie funkcjonalności podstawowej, jak i możliwości rozbudowy o dedykowane rozwiązania. Firma potrzebowała m.in. mobilnych weryfikatorów cen na urządzenia Motorola MC17 oraz na smartfony z systemami operacyjnymi Android i iOS. Stawiając na najwyższe standardy jakości obsługi i podążając za ideą innowacyjności przedsiębiorstwo poszukiwało rozwiązania, które także zorganizuje sprzedaż internetową. Istotne było, aby implementacja wybranego oprogramowania nie zakłóciła napiętego harmonogramu zaplanowanych działań firmy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zarząd spółki Ptak Moda po przeprowadzonej weryfikacji kilku dostępnych na rynku produktów zdecydował się na wdrożenie systemu Navireo. Na korzyść wybranego rozwiązania przemawiała jego szeroka funkcjonalność oraz elastyczność – system umożliwia rozbudowę o kolejne indywidualne moduły dostosowane do zmieniających się wymagań przedsiębiorstwa. Zwrócono również uwagę na przejrzysty i ergonomiczny interfejs oraz spersonifikowany schemat dostępu i kompetencji osób pracujących z systemem. Ze względu na dynamikę podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie oraz przyjętą strategię rozwoju nie bez znaczenia pozostawało doświadczenie firmy wdrożeniowej. Proces powierzono firmie InSolutions z Zabrza. Dzięki precyzyjnej diagnozie wybrano do wdrożenia moduły systemu Navireo oraz zintegrowaną z nimi platformę sprzedażową typu B2B inKontrahent. Ptak Moda zlecił również dostawę infrastruktury sprzętowej o parametrach zapewniających bezpieczeństwo i ergonomię użytkowania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Proces wdrożenia
Od momentu wyboru rozwiązania prace wdrożeniowe postępowały w szybkim tempie. W miesiąc od podpisania umowy zakończono ponad 70% czynności. Rozpoczęto od wdrożenia standardowych modułów Navireo. W tym samym momencie projektowano już rozszerzenia wymagane do sprawnego zarządzania spółką, by w ciągu niespełna trzech tygodni od rozpoczęcia ruszyła sprzedaż. Równolegle przebiegały prace mające na celu dostarczenie internetowej platformy sprzedażowej dla klientów hurtowych. Zespół wdrożeniowy składał się z sześciu osób, które realizowały działania zarówno w siedzibie Ptak Moda, jak i zdalnie z inSolutions. Projekt koordynował dyrektor zarządzający inSolutions Łukasz Kristof, który pozostając w ciągłym kontakcie z zarządem spółki Ptak Moda, zakończył zaawansowane prace zgodnie z planem.
Ptak Moda, będący częścią grupy Ptak Holding, to największy w Europie showroom z odzieżą polskich i zagranicznych producentów. Posiada 15 000 m2 powierzchni, na której łączy ze sobą funkcje wystawiennicze i sprzedażowe, w tym sprzedaż hurtową stacjonarną i internetową przy pomocy własnej platformy e-commerce. Ptak Moda reprezentuje 500 producentów odzieży i umożliwia zakupy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Usytuowany jest w sercu Ptak Fashion City w Rzgowie koło Łodzi, pierwszego i największego w Europie tego typu konceptu biznesowego, który powstał w wyniku przekształcenia Centrum Handlu Hurtowo-Detalicznego Ptak. Oferuje asortyment ponad 100 tys. modeli w kolekcjach wiosna/lato oraz jesień/zima przygotowanych przez ponad 300 najlepszych producentów w kraju. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu promocji, prezentacji i sprzedaży kolekcji Ptak Moda proponuje nową jakość w handlu hurtowym odzieżą. Sprzedaż odbywa się zarówno w systemie tradycyjnym – poprzez ekspozycję towarów na wózkach i wieszakach odzieżowych, jak i za pomocą wydzielonych stoisk (showroomów) przeznaczonych dla poszczególnych producentów. Prowadzona jest także sprzedaż wysyłkowo-hurtowa z wykorzystaniem własnej firmy kurierskiej oraz poprzez rozbudowaną platformę internetową.
Ptak Moda jest organizatorem cyklicznych międzynarodowych targów i pokazów mody w dwóch edycjach: wiosna/lato i jesień/zima. Stanowi także ważny ośrodek eksportu na rynki: Rosji, Litwy, Białorusi, Ukrainy, Łotwy, Czech, Słowacji, Niemiec i innych krajów.