Nawet 93 tony plastiku mniej – kolejny krok w walce Lidla z plastikiem

Lidl Polska nieustannie pracuje nad nowymi rozwiązaniami w zakresie redukcji zużycia plastiku. Sieć podjęła kolejne działanie – tym razem w woreczkach na owoce i warzywa zmieniono wygląd oraz grubość folii.
O autorze
1 min czytania 2021-03-05

Jako społecznie odpowiedzialna firma Lidl Polska systematycznie realizuje wizję „Mniej plastiku” poprzez przyjętą strategię REset Plastic, która obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling po innowacje i edukację. Sieć przyjęła także zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Lidl Polska zdecydował się również zmienić wygląd woreczków na owoce i warzywa oraz zmniejszyć grubość folii o blisko 9%. Taka zmiana pozwoli na ograniczenie zużycia plastiku aż o ok. 93 tony rocznie (przy założeniu rocznej wielkości zużycia woreczków analogicznej do okresu 01.01.2019 – 31.12.2019).

Dodatkowo ponad rok temu Lidl wprowadził znakowanie BIO warzyw i owoców naturalnym światłem, w ten sposób eliminując plastikowe opakowania, w które do tej pory były zapakowane. Od ponad roku w sklepach Lidl Polska można także znaleźć woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Woreczki wykonane są w 100% z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100% nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30ᵒC. W zeszłym roku premierę miała stworzona przez sieć linia obuwia – Crivit Ocean Bound Plastic – do produkcji której wykorzystano recyklingowy plastik. Górna, tekstylna część butów Crivit Ocean Bound Plastic została wykonana w całości z przetworzonych butelek PET.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj