Tytuł kampanii, jak i całe zrealizowanie w jej ramach działania, mają uzmysłowić kobietom, że stosowanie lubrykantów jest czymś naturalnym i nie powinno być powodem do wstydu. Istnieje przekonanie, że po produkty z tej kategorii sięgają jedynie starsze, będące w okresie menopauzy kobiety lub te, które są bardzo aktywne seksualnie. Durex pragnie przeciwstawić się tym stereotypom i zerwać z tabu krążącym wokół żeli intymnych. Badania wykazują, że aż 75% kobiet zetknęło się z uczuciem dyskomfortu w pochwie podczas stosunku. Dla 50% pań jest to problem nawracający, bardziej odczuwalny przy zwiększonej aktywności seksualnej. Z kolei wynikający z kobiecej fizjologii fakt jest taki, że kobiety mogą doświadczać niedostatecznego nawilżenia nawet przez 2/3 cyklu. Skutki tej dolegliwości są różne i dotyczą zarówno sfery fizycznej, jak i emocjonalnej. Można jednak w łatwy sposób im zapobiec – czasem wystarczy sięgać po lubrykanty od Durex, gdy tylko poczuje się taką potrzebę.
– Od lat głównym celem naszych działań jest zwiększanie komfortu życia seksualnego Polek i Polaków. Przełamujemy tabu i mówimy o rzeczach, które mogą wydawać się trudne, ale które dotyczą każdego człowieka. Tak samo jest przy okazji kampanii „Nawliżanie jest seksi”, która skupia się na kwestii lubrykacji, a w centrum zainteresowania stawia potrzeby kobiet. Wiemy, jak częstym problemem jest niedostateczne nawilżenie, a jednocześnie jak bardzo czynnik ten wpływa na komfort wielu kobiet. Dlatego pragniemy uświadomić Polki, że nie trzeba przystawać na niewygodę, a nawet ból. Można wziąć sprawy w swoje ręce i cieszyć się przyjemnym seksem – mówi Katarzyna Bitowt-Zaczkowska, senior brand manager marki Durex.
Zobacz również
Na potrzeby kampanii zaadaptowano na polski rynek globalną wersję spotu reklamowego, w którym na różnych przykładach przedstawiono sprawczość kobiet XXI wieku. Pokazano, jak zmieniają one zasady, odwracają role i walczą o swoje, więc dlaczego w sferze intymnej ma być inaczej? Widoczne w reklamie lubrykanty są rozwiązaniem na bardziej suche dni, w które również można uprawiać w pełni komfortowy seks. Durex, pragnąc zwiększać komfort życia seksualnego wszystkich ludzi, podejmuje ważne tematy dotyczące seksu, a problem uczucia suchości w pochwie jest jednym z nich.
Do produktów promowanych przy okazji kampanii „Nawilżanie jest seksi” należą m.in. lubrykanty z linii Naturals: Durex Naturals Pure (o przyjaznym pH, z prebiotykiem), Durex Naturals Hyaluro (nawilżający, z naturalnym kwasem hialuronowym) oraz Durex Naturals Sensitive (delikatny, z ekstraktem z aloesu). Każdy z żeli intymnych Durex Naturals zawiera 100% składników pochodzenia naturalnego i łagodzi dyskomfort podczas stosunku, zapewniając gładkie zbliżenie. Dodatkowo nowością w portfolio marki jest żel intymny Intima Balance. To lubrykant o formule z prebiotykiem PRO-pH™ i kwasem mlekowym, które wspierają rozwój dobrych bakterii odpowiedzialnych za wsparcie w utrzymaniu zrównoważonego pH pochwy.
Stworzeniem strategii oraz adaptacją idei kreatywnej kampanii Durex „Nawilżanie jest seksi” zajęła się agencja DDB. Za opracowanie całościowej strategii komunikacji PR oraz realizację działań z zakresu media relations i branded content dla marki odpowiada agencja Big Picture. Wybór i koordynacja działań z influencerami leżały po stronie agencji Tears of Joy. Placement w TV oraz w digitalu zakupił dom mediowy OMD.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing