TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Netflix nabrał nowojorczyków, że do Ziemi zbliża się kometa – kolejna kampania promująca film „Nie patrz w górę”

Netflix nabrał nowojorczyków, że do Ziemi zbliża się kometa – kolejna kampania promująca film „Nie patrz w górę”
Prank Netflixa to część promocji filmu opowiadającego o nadchodzącej zagładzie ludzkości. Platforma postanowiła zażartować z mieszkańców Nowego Jorku, przekonując ich, że w kierunku Ziemi leci ogromna kometa i zbliża się koniec świata.
O autorze
1 min czytania 2022-01-10

Netflix nieraz pokazywał, że potrafi zareklamować swoje filmy i seriale w niecodzienny sposób, wywołując silne emocje w odbiorcach. Nie inaczej jest w przypadku filmu „Nie patrz w górę”. Niedawno Netflix przygotował w Polsce kampanię reklamową czarnej komedii, prezentując spot reklamowy w formie telewizyjnego newsa – „Odsłonięcie pomnika w Końcu Świata”. A jak wygląda promocja filmu w Ameryce? Platforma postanowiła przestraszyć swoich odbiorców, informując, że do Ziemi zbliża się kometa.

Netflix, we współpracy z agencją Whoisthebaldguy, zbudował biuro fikcyjnej firmy, do której zaproszono przechodniów, aby przeprowadzić z nimi krótki wywiad na temat korzystania ze smartfonów. Nagle na ekranach telewizorów wyświetlił się, stworzony na potrzeby kampanii, odcinek serwisu informacyjnego na żywo, w którym prezenterka opowiedziała o zbliżającej się komecie. Aby uwiarygodnić przedstawione w serwisie wiadomości, kobieta w popłochu uciekła ze studia, a zgromadzeni pod oknami statyści udawali, że z przerażeniem obserwują poruszającą się po niebie kometę.

W pomieszczeniu ustawiono ukryte kamery, które zarejestrowały reakcje uczestników akcji. Nie brakowało krzyków i wulgaryzmów, a część z osób, które udało się „nabrać”, postanowiło uciekać. Powstały w studio chaos to najlepszy dowód na to, że prank Netflixa był udany.

PS
Netflix postawił na pranki także w swoich poprzednich kampaniach. Promując serial „Dom z papieru”, zorganizowano fikcyjne porwanie, a w przypadku „Klasycznego horroru” przechodnie Mediolanu byli straszeni przez postaci z filmu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS 2
Na potrzeby promocji drugiego sezonu „Wiedźmina” Netflix stworzył wielkie Myriapody. Potwory zostały zamknięte świątecznych dekoracjach, a inne biegały po największych miastach na świecie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing