TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Niby wiadomo, kto jest po drugiej stronie”. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę startuje z kampanią o groomingu w sieci

„Niby wiadomo, kto jest po drugiej stronie”. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę startuje z kampanią o groomingu w sieci
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę po 20 latach aktualizuje hasło znanej kampanii społecznej i rozpoczyna kolejną akcję przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu dzieci online. „Niby wiadomo, kto jest po drugiej stronie” to nawiązanie do pierwszej w Polsce kampanii – z 2004 roku – o bezpieczeństwie dzieci w internecie – „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie”.
O autorze
1 min czytania 2024-02-27

Charakterystyczny mężczyzna w średnim wieku wystukujący na klawiaturze komputera: „Cześć Aniu. Tu Wojtek. Też mam 12 lat. Chętnie cię poznam” stał się na długie lata ikoną problemu uwodzenia dzieci w sieci. Dostosowany do współczesnych realiów przekaz kampanii opiera się na najnowszej wiedzy badawczej. Jak zwracają uwagę specjaliści FDDS, sprawcami uwodzenia dzieci w sieci wbrew pozorom są najczęściej osoby, które dziecko zna (np. z rodziny, otoczenia, ze szkoły) lub myśli, że zna (np. influencerzy z sieci). Wiadomo też, że sprawcy zazwyczaj nie ukrywają przed dziećmi swojej tożsamości, a często nawet swoich intencji.

fot. Materiały prasowe Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

– Jesteśmy dumni z kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie”. Niepokoiło nas jednak, że takie stereotypowe ujęcie problemu może pozostawać po latach dla wielu osób jedyną ilustracją uwodzenia dzieci w sieci. Dlatego zmieniliśmy tytuł kampanii, postaci występujące w reklamie i treść ich internetowej rozmowy. Za punkt odniesienia posłużyły nam m.in. materiały ujawnione w tzw. Pandora Gate, dotyczącej uwodzenia dzieci przez popularnych influencerów – wyjaśnia Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

W serwisie www.dzieckowsieci.pl organizatorzy prezentują wytyczne dotyczące skutecznej profilaktyki uwodzenia dzieci online i podpowiadają rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi i nastolatkami na temat relacji online.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zapobieganie uwodzeniu online to nie może być jednorazowa rozmowa rodzica z dzieckiem czy pogadanka edukacyjna szkole. To powinien być szereg działań – rozmów, komentarzy, zachowań – których celem jest zwiększenie świadomości dzieci oraz ich umiejętności dotyczących rozpoznawania, reagowania i ujawniania sytuacji związanych z uwodzeniem online i przekraczaniem granic w relacjach. Skuteczna ochrona dzieci powinna uwzględniać zarówno monitorowanie i zaangażowanie rodzicielskie w aktywności młodych osób online, jak i wzmacnianie dzieci w poczuciu sprawczości, kompetencji i pozytywnej samooceny, które zmniejszają prawdopodobieństwo wykorzystania seksualnego – tłumaczy Ewa Dziemidowicz psychoterapeutka poradni Dziecko w Sieci FDDS.

Jeśli chcesz skonsultować trudność, na jaką napotykasz w codzienności z dzieckiem, możesz skorzystać z infolinii dla dorosłych 800 100 100 prowadzonej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeśli twoje dziecko korzysta z sieci w sposób niehigieniczny i wpływający negatywnie na codzienne funkcjonowanie, możesz zgłosić się do poradni „Dziecko w Sieci” prowadzonej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: www.fdds.pl