Wykorzystanie wysokich i uzupełniających się kompetencji pracowników obu firm, pozwoli im oferować klientom jeszcze pełniejsze produkty i usługi. Strategia ta jest wygraną dla każdej ze stron, ponieważ dzięki niej nowi partnerzy mają możliwość szybszego rozwijania swoich najlepszych umiejętności i cech.
Firmy zdecydowały się współpracować ze sobą na wyłączność w obszarze web & system design. Partnerstwo nie oznacza fuzji ani przejęcia i w żaden sposób nie zmienia głównych obszarów działalności obu firm, jakimi w przypadku Laboratorium EE są technologie i UX, a the Studio – szeroko rozumiane projektowanie wizerunku firm i tworzenie animacji 2D.
Zobacz również
Obydwie firmy mają na swoim koncie wiele dużych realizacji. Wśród zakończonych projektów Laboratorium EE znajdują się m.in. przygotowany wspólnie z wydawnictwem Agora działający w oparciu o dane serwis Sonar, cyfrowa Biblioteka Narodowa Polona, wspierające pamięć seniorów darmowe aplikacje na tablety MEMO, czy serwis internetowy magazynu Pismo. Z kolei the Studio odpowiada za branding m.in. restauracji MOD i Regina w Warszawie, tworzyło także animacje produktowe dla kilku startupów oraz animowaną serię dla 20th Century Fox w ramach promocji filmu Ridleya Scotta “Marsjanin”.
Nowa forma współpracy przeniesie część wizualną projektów realizowanych przez Laboratorium EE w ręce the Studio jako art directora.
„Bardzo się cieszę, że połączyliśmy siły. Zaufanie, kreatywność, odwaga, konsekwencja oraz umiejętność pracy zespołowej to wartości, które napędzają nasze firmy. Dzięki ścisłej współpracy będziemy mogli kompleksowo podejść do rozwiązywania najtrudniejszych problemów biznesowych i społecznych przy wykorzystaniu technologii i designu– mówi Bartosz Stodulski, CEO Laboratorium EE.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
“To dla nas bardzo ekscytujący czas, wierzymy, że wchodząc w to partnerstwo nasze firmy będą mogły kreować więcej i pełniej w otoczeniu, w którym świat wirtualny i rzeczywisty coraz bardziej się do siebie zbliża. Kompetencje technologiczne i UX-owe Laboratorium EE będą dla nas idealnym uzupełnieniem i początkiem zupełnie nowej przygody” – dodaje Krystian Kulesza, założyciel i art director the Studio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Model podjętej przez Laboratorium EE i the Studio współpracy, choć zupełnie inny od popularnych modeli fuzji i przejęć mniejszych firm przez większe, nie jest zupełnie nowy i przypomina wspólne działania podjęte przez wytwórnię Disney i studio animacji Pixar. Disney chcąc rozszerzyć zakres działań i zwiększać udział w rynku stał się współproducentem filmów Pixara odpowiadając za ich dystrybucję oraz marketing. Pixar z kolei dostał możliwość rozwoju i realizowania swoich pasji, jednocześnie dostarczając świetne filmy. Do 2006 roku firmy razem zarobiły ponad 3 miliardy dolarów, a każda z nich obok świetnej współpracy, tworzyła też samodzielne projekty. Taki model współdziałania jest wzorcem dla rozpoczętej między Laboratorium EE a the Studio współpracy. Dzięki niemu, obie firmy będą mogły dalej się rozwijać, wykorzystując wzajemną wiedzę i doświadczenia. Strony stawiają na partnerstwo, ponieważ rozumieją, że w tym układzie szybki wzrost the Studio będzie działał z korzyścią na rozwój Laboratorium EE i odwrotnie.