Nie baw się w kata, kup karpia w płatach – kampania „Jeszcze żywy KARP 2012”

Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielają głosu „jeszcze żywym karpiom”. W spotach pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. Klub Gaja zainaugurował kampanię społeczną „Jeszcze żywy KARP 2012”.
O autorze
1 min czytania 2012-12-05

Trzy pierwsze tygodnie grudnia to kolejna szansa by zwrócić uwagę Polaków na niehumanitarne traktowanie karpi w okresie przedświątecznym. To jedyne ryby sprzedawane masowo żywcem w polskich sklepach. Dowożone do handlu, wystawiane w plastikowych basenach i pojemnikach, wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres. Pakowane żywcem  do reklamówek – na powolną śmierć przez uduszenie.

„Nie baw się w kata, kup karpia w płatach”, główne hasło kampanii „Jeszcze żywy KARP 2012”, przypomina, że konsument ma wybór i może wpłynąć na sposób handlu karpiami. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza cierpienie tych zwierząt i taki wybór proponuje konsumentom Klub Gaja.

– Zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów to procesy długofalowe. Co roku, już na przełomie listopada i grudnia mamy wiele pytań od obywateli i instytucji czy będziemy kontynuować kampanię i w jaki sposób można się do niej włączyć – wyjaśnia Beata Tarnawa, koordynatorka „Jeszcze żywego KARPIA 2012”.

W tym roku w kampanii występują aktorki: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i aktor Bartłomiej Topa, którzy udzielą głosu „jeszcze żywym karpiom”. W spotach kampanii pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Kreację pro bono przygotowała agencja reklamy Clos Brothers. Czwarty rok kampanię wspiera znany publicysta i kucharz, Robert Makłowicz. W ubiegłym roku w gronie twórców popierających kampanię znaleźli się pisarka Olga Tokarczuk, dramatopisarz Artur Pałyga i reżyser Piotr Ratajczak. Kampanię popierają także dziennikarze, m.in. publicysta i teolog Jan Turnau.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tym razem kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową – www.jeszczezywykarp.pl  i po raz kolejny stronę na facebooku. Na stronie www znajdują się m.in. plakaty, bannery oraz wzory pism, które uczestnicy kampanii (akcja ma charakter powszechny, dostępny dla wszystkich) mogą w swoim imieniu przesłać do służb odpowiedzialnych za zapewnienie dobrostanu zwierząt oraz przestrzegania prawa. W 2009 r. Sejm dzięki działaniom Klubu Gaja do kręgowców objętych Ustawą o ochronie zwierząt dopisał ryby hodowlane.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się