Kampania rozpoczęła się w Dniu Bezpiecznego Kierowcy (25 lipca), a jej głównym elementem jest spot opublikowany na YouTubie. Poruszająca muzyka i sceny pokazujące nieodpowiedzialne zachowania prowadzące do śmiertelnych wypadków na drogach.
Zobacz również
Tytuł kampanii nawiązuje do charakterystycznych krzyży niejednokrotnie widocznych na poboczach dróg. Każdy z nich symbolizuje miejsce śmierci ofiary wypadku drogowego, a wraz z nią łzy i tragedie jej najbliższych. „Tylko w tym roku na polskich drogach od początku wakacji, czyli od 21 czerwca do 23 lipca, doszło do 2 416 wypadków (w 2023 r. było to 2 291 zdarzeń drogowych – wzrost o 5,5%), w których śmierć poniosło 205 osób (w 2023 r. – 209 osób, spadek o 1,9%), a rannych zostało 2 806 (w 2023 r. – 2 658 osób, wzrost o 5,6%). W przeciągu tylko tych 33 dni ujawniliśmy aż 10 099 osób (w 2023 r. – 9 743 osoby, wzrost o 3,7%), które za kierownicę wsiadły po użyciu alkoholu” – czytamy na stronie internetowej Policji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Twórcami i pomysłodawcami spotu są przedstawiciele Wydziału Promocji Policji BKS KGP, a aktorami są funkcjonariusze Policji na co dzień pracujący w Biurze Komunikacji Społecznej KGP. Na udział w spocie zgodziła się również Justyna Iskrzycka, reprezentantka Polski w kajakarstwie, medalistka olimpijska, mistrzyni Świata i Europy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na oficjalnej stronie internetowej Policji oraz w mediach społecznościowych można znaleźć nie tylko spot wideo, ale także listę zasad, których warto przestrzegać, planując podróż samochodem czy motocyklem.
„Nie daj sobie wbić krzyża” nie jest pierwszą tego typu kampanią organizowaną przez polską Policję. Wcześniej stworzono już m.in. klipy dotyczące zażywania narkotyków.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Uber we współpracy z Fundacją SEXEDPL uruchamia w Polsce nowy produkt łączący pasażerki z kierowczyniami
Od 18 października w Warszawie jest dostępny Uber By Women – specjalny produkt dla kobiet łączący pasażerki wyłącznie z kierowczyniami. Wdrożenie jest efektem współpracy z Fundacją SEXEDPL, a jego inauguracja odbyła się wspólnie z premierą nowej odsłony kampanii społecznej zachęcającej do niesienia