„Nie daj sobie wbić krzyża”: kampania Policji zachęca do większej uważności na drogach

„Nie daj sobie wbić krzyża”: kampania Policji zachęca do większej uważności na drogach
„Nie daj sobie wbić krzyża” to kampania Policji, której celem jest skłonienie kierowców do zmniejszenia prędkości i zwiększenia uwagi na drogach. W krótkim spocie nie brakuje emocji i scen mających skłonić do zdjęcia nogi z gazu.
O autorze
1 min czytania 2024-07-26

Kampania rozpoczęła się w Dniu Bezpiecznego Kierowcy (25 lipca), a jej głównym elementem jest spot opublikowany na YouTubie. Poruszająca muzyka i sceny pokazujące nieodpowiedzialne zachowania prowadzące do śmiertelnych wypadków na drogach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tytuł kampanii nawiązuje do charakterystycznych krzyży niejednokrotnie widocznych na poboczach dróg. Każdy z nich symbolizuje miejsce śmierci ofiary wypadku drogowego, a wraz z nią łzy i tragedie jej najbliższych. „Tylko w tym roku na polskich drogach od początku wakacji, czyli od 21 czerwca do 23 lipca, doszło do 2 416 wypadków (w 2023 r. było to 2 291 zdarzeń drogowych – wzrost o 5,5%), w których śmierć poniosło 205 osób (w 2023 r. – 209 osób, spadek o 1,9%), a rannych zostało 2 806 (w 2023 r. – 2 658 osób, wzrost o 5,6%). W przeciągu tylko tych 33 dni ujawniliśmy aż 10 099 osób (w 2023 r. – 9 743 osoby, wzrost o 3,7%), które za kierownicę wsiadły po użyciu alkoholu” – czytamy na stronie internetowej Policji.

Twórcami i pomysłodawcami spotu są przedstawiciele Wydziału Promocji Policji BKS KGP, a aktorami są funkcjonariusze Policji na co dzień pracujący w Biurze Komunikacji Społecznej KGP. Na udział w spocie zgodziła się również Justyna Iskrzycka, reprezentantka Polski w kajakarstwie, medalistka olimpijska, mistrzyni Świata i Europy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na oficjalnej stronie internetowej Policji oraz w mediach społecznościowych można znaleźć nie tylko spot wideo, ale także listę zasad, których warto przestrzegać, planując podróż samochodem czy motocyklem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Nie daj sobie wbić krzyża” nie jest pierwszą tego typu kampanią organizowaną przez polską Policję. Wcześniej stworzono już m.in. klipy dotyczące zażywania narkotyków.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Uber we współpracy z Fundacją SEXEDPL uruchamia w Polsce nowy produkt łączący pasażerki z kierowczyniami

Od 18 października w Warszawie jest dostępny Uber By Women – specjalny produkt dla kobiet łączący pasażerki wyłącznie z kierowczyniami. Wdrożenie jest efektem współpracy z Fundacją SEXEDPL, a jego inauguracja odbyła się wspólnie z premierą nowej odsłony kampanii społecznej zachęcającej do niesienia