Amerykańska Organizacja „It’s on us” przygotowała kampanię, która ukazuje głupotę „argumentów” używanych przez sprawców przemocy seksualnej.
Jedna ze scenek pokazuje, jak cukiernik dopieszcza tort, w którego środek wkłada rękę kobieta i ze smakiem konsumuję dzieło. Widząc oburzenie na twarzy artysty kobieta mówi: „Daj spokój, wiedziałeś co robisz. To ty sprawiłeś, że wyglądało tak kusząco. Ten lukier, kwiatuszki, błagały, by je skosztować..”. Pozostałe scenki są również absurdalnie żenujące, co tylko podkreśla jak niedorzeczne są niektóre „tłumaczenia” przemocy.
Zobacz również
Jak podoba się Wam taki sposób przekazania problemu?
PS
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Niedawno studenci z Uniwersytetu w Kansas zorganizowali niesamowitą wystawę ‘Co mieli na sobie?’, która jest kontynuacją kampanii obalającej mity mówiące o tym, że ofiary gwałtów prowokują wyzywającymi strojami. Na wystawie nie widzieliśmy obcisłych sukienek…
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Głośno powinno mówić się nie tylko o przemocy na tle seksualnym. Rodzinne dramaty rozgrywają się zazwyczaj za zamkniętymi drzwiami. Ofiary przemocy domowej nie opowiadają nikomu o swoim losie. Dlatego wiele organizacji stara się pomóc ofiarom przemocy, informując w spotach, że nie muszą się na to godzić. Zobaczcie najlepsze kampanie dotykające problemu przemocy domowej.