Greenpeace umieścił przed główną siedzibą Unilever w Londynie instalację przedstawiającą butelkę jednego z produktów marki Dove. Szata graficzna została jednak zmieniona. Kultowe biało-niebieskie logo przekształcono w leżącego zmarłego ptaka w kolorze czarnym. Dodatkowo, znane i kojarzone z marką hasło „Real beauty” (z ang. prawdziwe piękno) zamieniono na „Real Harm”, czyli „prawdziwa krzywda”.
W kampanii, Greenpeace nawołuje, by marka Unilever całkowicie wyeliminowała jednorazowy plastik z produkcji w ciągu najbliższej dekady. Dodatkowo, organizacja chce, aby firma dołączyła do traktatu ograniczającego produkcję tworzyw sztucznych o min. 75 proc. do 2040 roku.
Zobacz również
– Za nieskazitelnie czystym publicznym wizerunkiem Dove kryje się prawdziwa historia prawdziwej krzywdy. Choć mówi światu, że troszczy się o ludzi i planetę, co minutę wyrzuca niszczycielską ilość szkodliwego plastiku jednorazowego użytku. Wyznawane przez nią wartości są całkowicie sprzeczne z rzeczywistością, zgodnie z którą wpycha niektóre z najgorszych plastikowych zanieczyszczeń w postaci saszetek społecznościom, które najmniej są w stanie poradzić sobie z tymi przytłaczającymi odpadami. Często to kobiety i dziewczęta, które Dove uważa za mistrzynie, muszą stawić czoła skutkom tych odpadów. Nasza nowa kampania i jej odważny, uderzający projekt wychodzą na tę rzeczywistość w pełnym blasku słońca, aby świat mógł zobaczyć i popchnąć markę i jej właścicieli do zmian – skomentowała Anna Diski, działaczka na rzecz tworzyw sztucznych w Greenpeace UK.
Dove produkuje ogromne ilości plastiku
Greenpeace opublikował zdjęcia przedstawiające śmieci, które zanieczyszczają wody i plaże w Indonezji czy na Filipinach.
fot. Greenpeace
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Były to plastikowe odpady wyprodukowane m.in. przez markę Dove. Dodatkowo, organizacja ekologiczna opublikowała badania, w których wykazano, że Dove w 2022 roku sprzedawał 12 tysięcy plastikowych saszetek na minutę, które powodują, chociażby powodzie we wspomnianym regionie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: The Drum
PS Steve McQueen i Greenpeace odświeżają utwór „Don’t Stop” i tworzą krótkometrażowy film o ratowaniu planety
Nagrodzony Oscarem reżyser Steve McQueen odświeża piosenkę „Don’t stop” od Fleetwood Mac i tworzy film krótkometrażowy nawołujący do ratowania planety.
PS2 Dove ruszyło z kolejną odsłoną kampanii dotyczącej zdrowia psychicznego. W roli głównej… animowany influencer
Marka Dove wystartowała z kolejną kampanią dotyczącą zdrowia psychicznego. Tym razem zaangażowała animowanego influencera Lennniego i skupiła się na kwestiach związanych z pewnością siebie.Treści udostępniła m.in. Jennifer Aniston.