Nie robię tego za darmo. A Ty? – kampania społeczna

Bezpłatne staże i praktyki – niewolnictwo XXI wieku czy konieczność na dzisiejszym trudnym rynku pracy? Dyskusję na ten temat chcą wywołać organizatorzy kampanii „Nie robię tego za darmo”, którzy skłaniają się ku temu pierwszemu podejściu.
O autorze
1 min czytania 2013-09-27

– Zlecano mi najgorsze prace, pracownicy firmy wykorzystywali na maxa to, że jestem do ich usług. Jeśli nie było nic do zrobienia, nikt nie zwracał na mnie uwagi”; „Każdy mój pomysł był odrzucany, nie płacono mi nic i wiedziałam że i tak nie zostanę tam dłużej. Potrzebne było mi doświadczenie, a to jedyna była opcja żeby je zdobyć”; „Wszak to rzecz pewna i oczywista: niegdyś niewolnik, a dziś: stażysta – czytamy w dziale Wasze Historie, zamieszczonym na stronie kampanii www.nierobietegozadarmo.pl Kampania zachęca wszystkich studentów i absolwentów, którzy mieli okazję uczestniczyć w bezpłatnych stażach i praktykach do podzielenia się swoimi doświadczeniami, które będą opublikowane na stronie.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na skalę problemu i propagowanie alternatyw – w tym przez stałe udostępnianie informacji o akcesie do płatnych, wartościowych praktyk i staży na terenie całego kraju, które znajdą się w tworzonej na stronie bazie. Kampania zachęca do dołączenia do niej wszystkie firmy, które płacą studentom za pracę, nie wyzyskują ich i dbają o rozwój zawodowy swoich pracowników. Znalezienie się firmy wśród grona partnerów wspierających kampanię jest potwierdzeniem najwyższych standardów w zakresie zarządzania pracownikami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Nie robię tego za darmo” jest pierwszą w Polsce kampanią społeczną z zakresu etyki biznesu, zorientowaną na osoby wchodzące na rynek pracy. Jest manifestem krytycznym przeciwko pracy młodych ludzi pozbawioną wynagrodzenia. Celem kampanii jest wzbudzenie dyskusji wokół zjawiska w postaci bezpłatnych staży i praktyk, oferowanych przez pracodawców. Kampania zwraca uwagę na patogenne mechanizmy związane z tym zjawiskiem, razem z systemowymi negatywnymi konsekwencjami. Chce promować aktywność zawodową wśród młodych osób, przewartościować doświadczenie, że bezpłatne praktyki są jedyną szansą na zdobycie doświadczenia i promować najwyższe standardy stażów i praktyk.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Wspieramy Wielkich Jutra. Inicjatorem kampanii jest serwis pracy zdalnej inCLICK, wykonawcą Commercial Communications, natomiast koalicjantem strategicznym DGA. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się