– Zlecano mi najgorsze prace, pracownicy firmy wykorzystywali na maxa to, że jestem do ich usług. Jeśli nie było nic do zrobienia, nikt nie zwracał na mnie uwagi”; „Każdy mój pomysł był odrzucany, nie płacono mi nic i wiedziałam że i tak nie zostanę tam dłużej. Potrzebne było mi doświadczenie, a to jedyna była opcja żeby je zdobyć”; „Wszak to rzecz pewna i oczywista: niegdyś niewolnik, a dziś: stażysta – czytamy w dziale Wasze Historie, zamieszczonym na stronie kampanii www.nierobietegozadarmo.pl Kampania zachęca wszystkich studentów i absolwentów, którzy mieli okazję uczestniczyć w bezpłatnych stażach i praktykach do podzielenia się swoimi doświadczeniami, które będą opublikowane na stronie.
Zobacz również
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na skalę problemu i propagowanie alternatyw – w tym przez stałe udostępnianie informacji o akcesie do płatnych, wartościowych praktyk i staży na terenie całego kraju, które znajdą się w tworzonej na stronie bazie. Kampania zachęca do dołączenia do niej wszystkie firmy, które płacą studentom za pracę, nie wyzyskują ich i dbają o rozwój zawodowy swoich pracowników. Znalezienie się firmy wśród grona partnerów wspierających kampanię jest potwierdzeniem najwyższych standardów w zakresie zarządzania pracownikami.
„Nie robię tego za darmo” jest pierwszą w Polsce kampanią społeczną z zakresu etyki biznesu, zorientowaną na osoby wchodzące na rynek pracy. Jest manifestem krytycznym przeciwko pracy młodych ludzi pozbawioną wynagrodzenia. Celem kampanii jest wzbudzenie dyskusji wokół zjawiska w postaci bezpłatnych staży i praktyk, oferowanych przez pracodawców. Kampania zwraca uwagę na patogenne mechanizmy związane z tym zjawiskiem, razem z systemowymi negatywnymi konsekwencjami. Chce promować aktywność zawodową wśród młodych osób, przewartościować doświadczenie, że bezpłatne praktyki są jedyną szansą na zdobycie doświadczenia i promować najwyższe standardy stażów i praktyk.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Organizatorem kampanii jest Fundacja Wspieramy Wielkich Jutra. Inicjatorem kampanii jest serwis pracy zdalnej inCLICK, wykonawcą Commercial Communications, natomiast koalicjantem strategicznym DGA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing