Fot. Materiały prasowe OTCF
W ten sposób marka 4F rozszerza swoje działania cyrkularne w ramach strategii 4F Change.
Zobacz również
Nie szukaj dziury w całym to działania promujące odzież naprawianą w ramach programu Wear_Fair i strategii 4F Change, którą spółka OTCF wdraża od stycznia 2022 r. Głównym celem jest edukacja klientów w zakresie odpowiedzialnych zakupów i korzystania z produktów i usług cyrkularnych, a także wpływu branży odzieżowej na środowisko, w zgodzie ze Strategią Tekstylną Unii Europejskiej.
Nad zwiększeniem liczby naprawianych ubrań pracowaliśmy z Ubrania Do Oddania już od dłuższego czasu. Z tego powodu odwiedziliśmy m.in. United Repair Centre w Amsterdamie, gdzie podobne naprawy realizowane są od lat. Dla marki 4F to kolejny krok w ramach modelu cyrkularnego, który realizujemy od 2022 roku – mówi Przemysław Feliga, Head of Sustainability w OTCF S.A.
4F i Ubrania Do Oddania
Używane ubrania dostępne w strefach WearFair są zbierane (Przeczytaj więcej o zbiórce ubrań), sortowane, czyszczone, odświeżane i naprawiane przez Ubrania Do Oddania – partnera strategicznego projektu Wear_Fair. Odzież została podzielona na kilka kategorii odnowione (RENEWED), odzyskane (REVIVED), naprawione (REPAIRED) lub powstały z innych produktów: używanych i/lub niewykorzystanych (UPCYCLED). Po raz pierwszy ubrania w kategorii REPAIRED zostały naprawione w sposób widoczny, np. mają łatę albo nawet cały rękaw w innym kolorze. Co ważne, wszystkie materiały wykorzystane do przeróbki również pochodzą z drugiego obiegu. Takim działaniem marka 4F podkreśla, że naprawione ubranie jest pełnowartościowym produktem, jest atrakcyjne, a do tego jest unikatowe.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do wszystkich ubrań wszyta jest metka z przesłaniem akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fot. Materiał prasowe OTCF
Wprowadzenie do drugiego obiegu ubrań, które zostały naprawione w widoczny (lub nie) sposób to kolejny etap naszej współpracy z marką 4F. Postrzegamy go także jako krok w kierunku zmiany myślenia o recyklingu odzieży, który, mamy nadzieję, przekona do drugiego obiegu jeszcze większą liczbę konsumentów. Chcemy pokazać, że odpowiedzialne zarządzanie tekstyliami jest nie tylko istotnym elementem cyrkularnej gospodarki, lecz także przestrzenią do modowej ekspresji – mówi Zosia Zochniak, CEO i Co-Founderka w Ubrania do Oddania.
Łącznie w dwóch salonach 4F: Westfield Arkadia w Warszawie i CH Bonarka City Center w Krakowie pojawi się 250 sztuk naprawionych ubrań, a w kolejce w magazynie UDO czekają już kolejne ubrania, które zostaną poddane takiej samej naprawie.
Changemakerzy
Poprzez akcje prowadzone w ramach programu Wear_Fair marka 4F zachęca do bycia Changemakerem – dawania ubraniom drugiego życia i wprowadzenia w swoim życiu drobnych zmian mających pozytywny wpływ na środowisko. W gronie Changemakerów są nie tylko pracownicy OTCF, ale również partnerzy spółki i influencerzy. Działania cyrkularne wsparły: Ola Kubiak i Zuzanna Krzątała, które w swoich mediach społecznościowych zachęcają do wyboru naprawionych ubrań z drugiego obiegu.
Niesamowicie cieszy mnie, że zniszczone ubrania dostają drugie życie, a przy okazji demonstrowane jest, że naprawa odzieży nie musi być nudną koniecznością, a powodem do wyrażania siebie i swojej kreatywności. Takie inicjatywy jak „Nie szukaj dziury w całym” zmieniają postrzeganie rzeczy z drugiego obiegu i inspirują kolejne osoby do wprowadzania dobrych zmian we własnym życiu. Daje mi to ogromną nadzieję na to, że w przyszłości ubrania z drugiej ręki staną się normalnością w galeriach handlowych oraz w szafach konsumentów – mówi Ola Kubiak, autorka profilu na Instagramie @ola.kubiak.
Więcej informacji o strategii 4F Change można znaleźć na 4fchange.com oraz na Instagramie.