TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nie tylko Cannes – odcinek 3: Najdłuższy serial reklamowy świata

Nie tylko Cannes – odcinek 3: Najdłuższy serial reklamowy świata
Są kampanie, które wszyscy znają i kochają. Oglądamy je co roku w Cannes, czytamy o nich w Adweeku, a nawet w NowymMarketingu. Ale za granicą robi się też regularne kampanie. Regularne, ale nadal ciekawe, więc co drugi piątek piszemy właśnie o nich.
O autorze
1 min czytania 2018-10-26

W okolicy naszego biura są sklepy wszystkich większych sieci handlowych, więc jeśli ktoś akurat nie ma ze sobą torebki marki Carrefour czy Biedronka, to tylko dlatego, że schował zakupy w siatce wielorazowej, co jest zgodne z kodeksem dobrych praktyk naszej firmy. W takich warunkach nie da się nie pisać o reklamach supermarketów. No i najlepszą, jaką znamy, a wy może nie, jest platforma kreatywna sklepów ICA.

Rekord Guinnessa

ICA (czyt. ika) to sieć supermarketów w Szwecji. W 2001 r. wprowadziła ona platformę kreatywną, w której główną rolę grają pracownicy jednego ze sklepów. No dobra, platforma z pracownikami, powiecie, ile razy to już było? No właśnie, ile? Do 2017 r. dokładnie 599 razy. Tyle powstało odcinków, a agencja King cały czas kręci nowe. Trafili nawet za to do Księgi Rekordów Guinnessa. I nie wygląda na to, żeby kończyły im się pomysły. Znaleźliśmy tylko kilka filmów z angielskimi napisami, więc musicie trochę wierzyć nam na słowo, że to jest naprawdę śmieszne i cholernie inteligentnie napisane, bez tanich copywriterskich trików. W filmach ICA sprytnie wprowadzane są coraz to nowsze motywy, święta, promocje, aktorzy, celebryci czy sportowcy.

Zlatan Ibrahimović i Reprezentacja Szwecji

Jamie Olivier

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Praktykant Jerry

Pewnego dnia w sklepie ICA praktykantem zostaje Jerry – osoba z zespołem Downa. Jest traktowany bez sztucznej politycznej poprawności, równo, tak jak wszyscy pozostali pracownicy. Potrafi śmiać się sam z siebie, jest sympatyczny, a jak kończy mu się praktyka i odchodzi, to wszyscy płaczą. Poza Jerrym. Poniżej pierwszy dzień Jerrego w pracy:

Na końcu nie ma lektora

Zwróciliście uwagę, z jaką swobodą w to wszystko wkomponowane są produkty, promocje i ceny? I że nie ma na końcu lektora, który „dla pewności” mówi wszystko jeszcze raz, tylko dwa razy szybciej? Nie ma, bo nie potrzeba. Filmy są tak zabawne i wciągające, że ludzie na nie czekają, jak na kolejny odcinek serialu. I to dobrego. Przy tak wysokim poziomie inteligentnego humoru i dobrej rozrywki konsumenci są kompletnie rozbrojeni. Oni po prostu chcą to oglądać! „Widziałeś nową reklamę ICA?” jest standardowym pytaniem, którym można bezpiecznie rozpocząć każdy small talk w windzie. I tak od 17 lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się