Nie wiesz, jak się zarejestrować w ICA nc+?

Nie wiesz, jak się zarejestrować w ICA nc+?
Naprawdę nie wiesz? Nie szkodzi. Sposób, w jaki zostało to zorganizowane nie ma nic wspólnego z dbałością o tego typu procesy online. A wygląda to tak…
O autorze
1 min czytania 2014-06-24

Jestem abonentem nc+. Po roku użytkowania, przedłużyłem umowę, wersja papierowa trafiła do mojej skrzynki. Towarzysząca jej ulotka mówi jasno: dostajesz z nową umową nowy numer abonenta. OK, trudno. Niepotrzebne, ale rozumiem, że ten system tak ma.

Nc+ udostępnia (jak praktycznie każda usługa teleinformatyczna) panel klienta online. Nazywa się ICA. Chcąc dostać się do ICA, trzeba założyć konto, “zarejestrować się” zgodnie z instrukcją. A właściwie podpiąć się do istniejącego, bo zapewne każdy ma je generowane na starcie.

Wchodzę na główną ich serwisu,

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

dalej do dobrze oznaczonej strefy abonenta. W strefie instynktownie szukam logowania. Jest praktycznie na drugim ekranie, ale nie aż tak trudno je znaleźć.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dobra, ale gdzie rejestracja? Przeklikałem serwis w tył i w przód, nie ma. Zaczynam “rzeźbić”. Wpisuję otrzymany numer abonenta w logowanie, a nuż… Zabiera mnie na kolejną podstronę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Hasła nie mam, przypomnieć też nie mogę, ślepa uliczka. Pozostaje telefon do przyjaciela. Pan w telebiurze obsługi instruuje mnie, że w oknie logowania (które już widziałem)…

powinienem wybrać „lub zaloguj do ICA C+”. Super, ale skoro nie mam i nie miałem nic wspólnego z C+, skąd mam o tym wiedzieć? Pan na szczęście też nie umiał mi na to odpowiedzieć, więc nie czuję się winny sytuacji. Ktoś zaspał po stronie projektantów firmy.

Trafiam w końcu do podobno właściwego miejsca:

“Tylko dla abonentów cyfry+”, hę? Dalej już na szczęście z górki o ile pamiętasz o zaleceniu konsultanta – “Numer abonenta niech Pan wpisuje bez tej końcówki “-01”, bo nie będzie działać”. Darowałem już pytanie o logikę podawania w przesłanych dokumentach wersji, która nie jest właściwa.

To naprawdę dałoby się lepiej zrobić i nie ma argumentów “bo system tak działa”. Jak tak działa to trzeba go zmienić. Logowanie i rejestracja to proste funkcje, których konwencja jest dawno wymyślona i gotowa do wykorzystania.

 –

Artykuł jest częścią cyklu #uxnieboli, w którym opisuję napotkane dobre i złe praktyki podczas codziennego użytkowania mniejszych i większych stron WWW. Bez taryfy ulgowej.

Masz temat do kolejnej części? Pisz na [email protected]

 

Michał Samojlik
Partner Zarządzający agencji Autentika. Od 2003 roku związany z branżą internetową. Rozpoczynał jako grafik i projektant interfejsów webowych. Następnie założył agencję interaktywną Autentika, którą prowadzi po dziś dzień, wspierając marki klientów w działaniach marketingowych. Współtwórca portalu Goldenline, a także pomysłodawca serwisów NowyMarketing i MamStartup.