W minioną niedzielę rozpoczął się COP26 – szczyt Organizacji Narodów Zjednoczonych. Przez kilkanaście dni światowi przywódcy do spraw klimatu gromadzą się, by omawiać i szukać wspólnych rozwiązań w obszarze dramatycznych zmian klimatycznych.
W związku z tym wydarzeniem Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) rozpoczął kampanię inspirującą do zastanowienia się nad tragiczną sytuacja klimatyczną i podjęcia działań, które zatrzymają postępujące globalne zmiany.
Zobacz również
Spot przedstawia scenę, która ma miejsce w trakcie szczytu ONZ. Na Salę Zgromadzenia Ogólnego, pełną przedstawicieli z całego świata, wkracza dinozaur, który podchodzi do mikrofonu i kieruje do zgromadzonych słowa na temat pogarszającej się sytuacji całej populacji ludzkiej.
„My przynajmniej mieliśmy asteroidę, a jaka jest wasza wymówka?” – pyta retorycznie dinozaur. Bohater uświadamia słuchaczom, że „skazywanie własnego gatunku na wyginięcie to najgłupszy pomysł, o jakim słyszał”, po czym wylicza rozwiązania, które ludzkość jest w stanie jeszcze podjąć w walce z postępującymi zmianami klimatycznymi. Spot kończy się wymownym napisem „Teraz albo nigdy”.
Film w reżyserii Murraya Butlera powstał dzięki współpracy studia kreatywnego Framestore, zajmującego się efektami wizualnymi, oraz agencji Activista. Monolog dinozaura został przetłumaczony na kilka języków, a głosu udzieliły znane osoby z różnych krajów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
ONZ twierdzi, że za zbliżające się widmo katastrofy klimatycznej odpowiedzialni są ludzie podejmujący złe decyzje w kwestiach środowiskowych. Organizacja, prowadząc kampanię „Nie wybierajcie wymierania”, ma nadzieję na podniesienie świadomości w kwestii klimatu wśród decydentów i działaczy klimatycznych na całym świecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
ONZ przedstawiło swoje globalne cele w formie przypomnień na samoprzylepnych karteczkach, które są rozmieszczone w różnych miejscach na całym świecie, tworząc „Światową listę rzeczy do zrobienia”.
PS 2
OZN zwraca uwagę na zmianę codziennych nawyków, aby ograniczyć zużycie wody i energii czy jednorazowych plastikowych produktów. W jednej z kampanii organizacja wzywa do… „nicnierobienia”, które ma w tym pomóc.
PS 3
ONZ przedstawiło pracowników humanitarnych i służbę zdrowia jako Prawdziwych Bohaterów, którzy od początku pandemii poświęcają się dla innych i starają się sprostać wyzwaniom nowej rzeczywistości.
PS 4
mBank przyjął „Zasady odpowiedzialnej bankowości” pod patronatem ONZ. Jest to pierwsza instytucja w Polsce, która przystąpiła do tej inicjatywy samodzielnie (bez wsparcia zagranicznego właściciela).