„Unwelcome home”: Zaniedbany domek dla lalek od IKEA zwraca uwagę na bezdomność wśród dzieci

„Unwelcome home”: Zaniedbany domek dla lalek od IKEA zwraca uwagę na bezdomność wśród dzieci
Charytatywna organizacja Shelter i IKEA wspólnie stworzyły Unwelcome Home, czyli domek dla lalek, który zwraca uwagę na problem nieodpowiednich warunków mieszkaniowych dla najmłodszych. Konstrukcję można oglądać na żywo w UK przez najbliższe dwa tygodnie.
O autorze
1 min czytania 2024-09-25

IKEA wraz z organizacją charytatywną Shelter, która prowadzi kampanię na rzecz walki z bezdomnością w Anglii i Szkocji, zaprojektowały domek dla lalek. Jego wygląd znacząco odbiega jednak od dobrze znanych dziecięcych zabawek. Poszczególne pomieszczenia w domku są bowiem zaniedbane, brudne i zdecydowanie nie zachęcają do zamieszkania w nich. W ten sposób pomysłodawcy akcji „Unwelcome home” chcą zwrócić uwagę na to, jak ważne jest zapewnienie najmłodszym odpowiednich warunków do rozwoju i wzrostu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z raportu opublikowanego przez organizację Shelter wynika, że ponad 151 tys. dzieci w Anglii nie ma dachu nad głową i mieszka w tymczasowych schronieniach, które w rzeczywistości nie nadają się do zamieszkania. W ramach trwania kampanii „Unwelcome home” do początku października będzie można oglądać nietypowy domek dla lalek w sklepach IKEA w Wembley, Manchesterze i Birmingham, a także podczas konferencji Partii Pracy w Liverpoolu (22-25 września).

Dodatkowo na stronie internetowej projektu każdy może podpisać otwarty list, którego autorzy wzywają brytyjski rząd do zobowiązania się do budowy 90 tys. mieszkań socjalnych rocznie przez 10 lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.ikea.com/gb

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności

IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.