Kampania jest jednym z głównych zadań leżących przed powołaną w ubiegłym roku Fundacją Wisławy Szymborskiej w ramach realizacji testamentu polskiej noblistki.
Akcja „Niektórzy lubią poezję” realizowana jest od maja tego roku. Pomysłodawcy pragną nie tylko zachęcać ludzi do czytania wierszy, ale chcą również pokazać, że poezja łączy osoby różnych pokoleń i profesji. W ramach kampanii ukazały się krótkie filmy, w których przedstawiciele polityki, kultury i sportu: Magdalena Cielecka, Anna Maria Jopek, Tomasza Majewski oraz Wojciech Waglewski zachęcają do czytania poezji.
Zobacz również
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kolejnej odsłonie akcji zaprezentowane zostaną billboardy oraz plakaty promujące czytanie poezji. Kampania prowadzona będzie w Krakowie oraz w Warszawie z wykorzystaniem nośników reklamy zewnętrznej oraz poprzez plakaty umieszczone w warszawskim metrze. Ponadto do promocji akcji wykorzystane zostaną ekrany znajdujące się w sieci księgarni Empik. W 70 sklepach emitowane będą krótkie spoty reklamowe.
Do współpracy w akcji zaangażowane zostały duże media m.in TVN24 oraz III Program Polskiego Radia, które objęły patronat medialny nad akcją, pomogły w realizacji spotów oraz rozpowszechnieniu akcji. Kampania została dofinansowana ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Narodowego Centrum Kultury Kultura-Interwencje.