Grupa Netsprint jako pierwsza w Polsce przeprowadziła szczegółowe badanie, mające na celu zweryfikowanie i potwierdzenie jakości danych agregowanych w Netsprint Audience – Data Management Platform zarządzanej przez Spółkę. Do współpracy zaproszono niezależną, prestiżową firmę doradczo-badawczą Nielsen, która potwierdziła – dane Netsprinta z dotarciem do grup celowych są znacznie powyżej średnich wyników uzyskiwanych przez kampanie w Europie!
Nielsen analizuje dane Netsprinta
Grupa Netsprint – właściciel Netsprint Audience, największej w Polsce platformy DMP – gromadzi dane o ciasteczkach z ponad 100 tysięcy serwisów. I chociaż firma opracowała własną metodologię oceny jakości danych, postanowiła zaangażować niezależny i neutralny podmiot zewnętrzny, aby dodatkowo je zweryfikować. Do tego celu Netsprint wykorzystał stworzone przez Nielsena narzędzie Digital Ad Ratings, gwarantujące przejrzysty pomiar reklam cyfrowych pod kątem ich odbiorców. Narzędzie to stanowi źródło informacji o zasięgu kampanii, częstotliwości, wskaźnikach pomiaru intensywności kampanii (GRP) i strukturze demograficznej odbiorców.
Zobacz również
„Zarówno reklamodawcy, jak i domy mediowe, oczekują weryfikacji danych od dostawców 3rd party – w szczególności w środowisku programmatic. Współpraca z firmą Nielsen, mająca na celu zbadanie jakości danych Netsprint Audience, była odpowiedzią na zapotrzebowanie płynące z rynku. Dziś nie ma większej platformy DMP w Polsce, ale chcemy, żeby za ilością szła również jakość dostarczanych przez nas usług. Jesteśmy dumni, że jako pierwsi na polskim rynku wykorzystaliśmy Nielsen Digital Ad Ratings w celu dostarczania nowego standardu weryfikacji danych” – mówi Martyna Matuszewska, Head of Netsprint Audience.
Nielsen Digital Ad Ratings – na czym polegało badanie?
Grupa Netsprint, wykorzystując Nielsen Digital Ad Ratings, chciała ocenić jakość swoich danych demograficznych. W tym celu przygotowała 11 różnych kampanii display. W każdej z nich zbadano 9 standardowych segmentów odbiorców zbudowanych w oparciu o dane demograficzne (deklaratywne), które pochodziły od różnych dostawców.
Co wykazała analiza?
Badanie Nielsena jednoznacznie potwierdziło wysoką jakość danych Netsprinta. Wskaźniki On Target wykazały, że dotarcie do grupy docelowej- w oparciu o dane agregowane przez Netsprint Audience, znacząco przewyższają wartości referencyjne dla Europy. Wyniki były porównywane ze średnimi wskaźnikami badanych przez Nielsena kampanii europejskich. Na 11 przeprowadzonych kampanii, aż w 8 przypadkach wskaźniki dotarcia do grupy docelowej ponad dwukrotnie przewyższały wartości referencyjne. W 10 osiągnięto wskaźniki, które spełniały lub przewyższały wartości referencyjne dla Europy
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
„Jako spółka skoncentrowana na działaniach marketingowych opartych na analizie danych (data-driven marketing), wierzymy, że jesteśmy tak dobrzy jak nasze dane. Dzięki narzędziu Nielsen Digital Ad Ratings – mamy możliwość stałego podnoszenia jakości wykorzystywanych algorytmów, co ma bezpośredni i znaczący wpływ na prowadzoną przez nas działalność. Zależy nam, aby jakość naszych danych była jak najlepsza, dlatego planujemy regularnie przeprowadzać tego typu badania w przyszłości” – mówi Artur Banach, Dyrektor Generalny Netsprint.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji o samym badaniu oraz jego wynikach jest dostępnych w formie white paper, do pobrania ze strony.
[1] Data Driven Marketing: https://www.netsprint.group/raport-data-driven-marketing/