Grupa Wirtualna Polska 1 września 2015 r. zainicjowała ogólnopolski konkurs „Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo w Internecie”. Objął go patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej. Projekt edukacyjny Grupy WP, skierowany do uczniów państwowych szkół podstawowych, kładł nacisk na rozwijanie praktycznych umiejętności, jak zakładanie skrzynki e-mail oraz kwestie zachowania bezpieczeństwa w sieci. Pierwszy jego etap polegał na przeprowadzeniu lekcji dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z poczty elektronicznej, według scenariusza przygotowanego przez Grupę WP i zaaprobowanego przez MEN. W drugim należało rozwiązać zadanie konkursowe, mające na celu zwrócenie uwagi uczniów, w nieszablonowy, ciekawy sposób, na zagadnienia ochrony danych osobowych w sieci.
– W ciągu czterech miesięcy trwania konkursu zgłosiło się do nas 1270 szkół, przesyłając blisko 2000 prac. Przeanalizowaliśmy wnikliwie każdą z nich. Wyłoniliśmy dwa zwycięskie projekty. Zwracaliśmy przy tym uwagę na kreatywność, tak dzieci, jak i nauczycieli. Bardzo ważne było też dla nas wykazanie, że uczniowie posiedli wiedzę na temat podstawowych zasad odpowiedzialnego korzystania z poczty e-mail. – mówi Karolina Malewicz, Brand Manager Grupy WP, koordynator przedsięwzięcia. – Dla zespołu WP Poczty nie był to zwyczajny konkurs, projekt traktowaliśmy niemal jak misję. Chcieliśmy zwrócić uwagę rodziców, nauczycieli na bezpieczeństwo dzieci w internecie. Edukowaliśmy przez zabawę. Zainteresowanie akcją, ogrom nadesłanych prac, nietuzinkowych, kreatywnych, pokazuje, że osiągnęliśmy nasz cel. Wszystkim szkołom za udział w konkursie, gratulujemy zwycięzcom i zapewniamy, że akcja będzie kontynuowana. – dodaje Malewicz.
Zobacz również
W styczniu nauczyciele reprezentujący zwycięskie szkoły wyjechali, wraz z Hewlett-Packard, do Londynu na BETT Show 2016 – największe targi poświęcone technologii edukacyjnej. To dodatkowa nagroda ufundowana przez partnera konkursu.
Na BETT Show spotykają się co roku wizjonerzy i twórcy nowoczesnych rozwiązań dedykowanych edukacji, a także wszystkie osób zainteresowane kierunkami rozwoju nauczania w dobie popularyzacji rozwiązań internetowych, mobilnych.
Akcja „Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo w Internecie” zakończyła się 31 grudnia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa WP planuje w tym roku uruchomienie kolejnej edycji projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerami konkursu były firmy Intel i Hewlett-Packard, patronem medialnym – magazyn „IT w Edukacji”.