W tym roku po raz trzeci z rzędu Mastercard umożliwił wpłaty na rzecz Fundacji za pośrednictwem eSkarbonek, czyli „wirtualnych puszek”. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. W czasie tegorocznego Finału wolontariusze i sztaby założyli 1565 eSkarbonek. Dodatkowo można było skorzystać z głównej eSkarbonki na stronie https://eskarbonka.wosp.org.pl/. Łącznie tym sposobem przekazano na WOŚP aż 612 820 zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.
Już po raz siódmy na Twitterze w dniu Finału WOŚP najpopularniejszym hashtagiem był #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału z tym hashtagiem, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie podczas Finału, użytkownicy opublikowali 38 625 takich tweetów. Hashtag był przez większość doby numerem 1 w „trendach” na polskim Twitterze, pojawiał się też w „trendach” światowych. Dzięki zaangażowaniu użytkowników kwota zebrana tą drogą dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 193 125 zł. Tym samym, podobnie jak w poprzednich latach, zeszłoroczny wynik został pobity – tym razem o niemal 30 tys. zł. Mastercard, chcąc docenić zaangażowanie użytkowników Twittera i podziękować im za ogromne wsparcie dla Orkiestry, postanowił przekazać Fundacji kwotę 250 000 zł. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad 1 250 000 zł.
Zobacz również
Do końca stycznia trwa jeszcze aukcja, z której dochód w całości zostanie przekazany na konto WOŚP. Chodzi o legendarne auto z serialu „Knight Rider”, przekazane Fundacji przez Mastercard i Fundację Braci Collins, którzy sprowadzili je do polski i zadbali o przywrócenie go do stanu świetności. Auto, które nie tylko mówi, ale również „puszcza oczko” można licytować w ramach aukcji Allegro dla WOŚP. Aktualna cena za ten wyjątkowy samochód przekroczyła już 100 000 zł.
Łącznie w ramach tegorocznego Finału, dzięki wpłatom darczyńców do eSkarbonek i datkom przekazanym wolontariuszom ze sztabu Mastercard, a także dzięki akcji #MastercardGraZWOŚP na Twitterze oraz dotychczasowej zadeklarowanej kwocie z licytacji w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, na konto Orkiestry trafi prawie 1 000 000 zł, które zostaną przeznaczone na zakup sprzętu na sale operacyjne, a tym samym na podniesienie standardów medycyny zabiegowej w dziecięcych szpitalach.
– Gramy z Orkiestrą ósmy rok z rzędu i po raz kolejny udało się nam pobić zeszłoroczny rekord. Cyfrowe narzędzia, takie jak eSkarbonka, eSztab czy iWolontariusz, akcja na Twiterze czy nasz sztab, w ramach którego na ulicach Warszawy kwestowali pracownicy biura Mastercard, to nie tylko sposoby na wymierną pomoc. Każde z tych działań niesie ze sobą również bezcenne emocje związane z pomaganiem, budowaniem więzi, tworzeniem wspólnoty. I to daje nam największą radość – że jesteśmy częścią tak wyjątkowej inicjatywy. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę! – powiedział Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sukcesem okazały się również dwa narzędzia, których celem było ułatwienie pracy na rzecz WOŚP lokalnym sztabom oraz niekwestionowanym bohaterom wydarzenia, Wolontariuszom. Narzędzie eSztab, czyli kreator witryn internetowych dostarczony został do 1200 lokalnych sztabów WOŚP, które mogły
Słuchaj podcastu NowyMarketing
w ten sposób stworzyć własne strony i komunikować na nich swoje działania. iWolontariusz czyli platforma komunikacyjna dla Wolontariuszy od trzech lat cieszy się dużą popularnością. To centrum informacji dla kwestujących oraz miejsce, w którym wygenerować mogą własny link do eSkarbonki i zbierać pieniądze nie tylko do puszek na ulicach miast, ale również on-line. W czasie 28. Finału WOŚP zarejestrowanych wolontariuszy było 29 271. Łączna liczba kont założonych w ciągu trzech lat funkcjonowania platformy to 60 027.
Już kolejny rok z rzędu Mastercard był Mecenasem „Światełka do nieba” w Warszawie, które po raz drugi rok z rzędu nie było pokazem fajerwerków ale pięknym widowiskiem muzyczno – wizualnym.