„Nieśmiertelne gesty” – kampania 1,5% dla puckiego hospicjum

„Nieśmiertelne gesty” – kampania 1,5% dla puckiego hospicjum
Po sukcesie ubiegłorocznej kampanii „Nieśmiertelne słowa”, Puckie Hospicjum zainaugurowało jej drugą odsłonę. Tym razem dotyczącą gestów.
O autorze
1 min czytania 2024-03-06

Nowa odsłona kampanii Puckiego Hospicjum ma nie tylko edukować o ważności relacji i bliskości pomiędzy ludźmi, ale także oswajać temat śmierci i umierania, który wciąż dla wielu jest tabu.

– Ludzie ciężko chorzy, którzy trafiają pod naszą opiekę, są w szczególnym momencie życia. Okazuje się, często z dnia na dzień, że wszystko w ich życiu się zmienia. Sprawy niegdyś ważne teraz stają się zupełnie błahe, a te dotychczas pozornie nieistotne – najważniejsze – mówi Anna Jochim-Labuda, dyrektor Puckiego Hospicjum. – W tak wymagających chwilach słowa często są zbędne. – Największą moc mają zachowania i gesty – to one świadczą o naszym zaangażowaniu, przywiązaniu i miłości do chorego – dodaje.

fot. Materiały prasowe Puckiego Hospicjum

Czułość zawarta w gestach

– Zmysł dotyku jest jednym z najwcześniej wykształcających się u człowieka – pojawia się na etapie 6-8 tygodnia ciąży – a wygasa jako ostatni. To właśnie dotyk czy gest opiekuna buduje więź, poczucie bycia kochanym, zauważonym, daje bezpieczeństwo i koi. Gesty naszych bliskich budują relacje i pomagają utrzymać je na dobrym poziomie przez całe życie – wyjaśnia Aleksandra Drab, psycholog Puckiego Hospicjum.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak zauważają eksperci Hospicjum, w trakcie choroby często przychodzi moment, kiedy słowa nie wystarczą lub po prostu brakuje nam tych właściwych, by opisać to, co w danej chwili czujemy. Czasami trudno nam znaleźć właściwe słowa. Wtedy główną rolę odgrywają właśnie drobne gesty, które dają obu stronom – choremu i jego bliskim – poczucie wspólnoty i bliskości.

Okaż nieśmiertelne gesty

Do ubiegłorocznej strony kampanii, na której znajdował się generator cytatów bliskich osób, w tym roku dodano zakładkę poświęconą gestom. Spośród przygotowanej galerii z piktogramami przedstawiającymi ważne gesty, użytkownicy mogą pobrać te, które są dla nich ważne i dzielić się nimi np. w social mediach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W tegoroczną kampanię promującą przekazywanie 1,5% na rzecz Stowarzyszenia Puckie Hospicjum pod wezwaniem św. Ojca Pio ponownie zaangażował się Piotr Trojan – aktor, który wcielił się w rolę Patryka Galewskiego w głośnym filmie „Johnny”, czyli opowieści o życiu ks. Jana Kaczkowskiego. Kampanię uzupełniają spoty radiowe, a także spot video stworzony techniką animacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: materiały prasowe Puckiego Hospicjum