Jesienne wieczory to idealna pora na skandynawską literaturę. To też czas zbierania kasztanów. Co łączy te dwie sprawy? Bestsellerowy thriller Sørena Sveistrupa. Z okazji polskiej premiery „Kasztanowego ludzika” w centrum stolicy pojawiła się tajemnicza konstrukcja z wizerunkiem tytułowego ludzika. Mieszkanki i mieszkańców Warszawy czeka zadanie: jeżeli do 12 października zapełnią całą konstrukcję kasztanami, tysiąc bibliotek otrzyma w prezencie thrillery i kryminały z bogatej oferty wydawnictwa W.A.B.
– Mam nadzieję, że warszawiaków nie trzeba namawiać ani do czytania, ani do jesiennych spacerów. Jeżeli uda się zebrać odpowiednią ilość kasztanów, książki trafią do bibliotek we wszystkich województwach w Polsce – zachęca aktor Piotr Stramowski.
Zobacz również
Wszystko to w związku z thrillerowym debiutem znanego w świecie telewizji Sørena Sveistrupa. Mroczny styl scenarzysty popularnego serialu „The Killing” zapadł w pamięć między innymi widzom Netflixa. Teraz wychwalany Duńczyk zdobywa szczyty list książkowych bestsellerów. Intryga „Kasztanowego ludzika” krąży wokół seryjnego mordercy terroryzującego mieszkańców Kopenhagi. Na miejscach zbrodni brutalny psychopata zostawia ręcznie robione kasztanowe ludziki. Ślady prowadzą policję do porwanej rok wcześniej, uznanej za martwą córki ministra spraw społecznych. Co łączy te dwie sprawy? Kim jest tajemniczy morderca? Odpowiedzi poznali już zachwyceni recenzenci „Timesa” czy „Guardiana”.
– Scenarzysta »The Killing« debiutuje powieściowym thrillerem i jest to debiut doskonały! Mam wszystko, za czym tęskniłem: perfekcyjnie skonstruowaną mroczną historię kryminalną mocno osadzoną w realiach społeczno-politycznych, wyrazistych bohaterów, nieoczywiste wybory i niepokój, który zostaje z nami po zakończeniu lektury. Mistrzostwo – powiedział Marcin Meller
Premierę książki i start akcji zaplanowano na 2 października. Kubik czeka na warszawianki i warszawiaków do 12 października – jeśli cały zostanie zapełniony kasztanami, wydawnictwo W.A.B. przekaże kryminały i thrillery 1000 bibliotekom w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing