(Nie)widzialna nastoletnia depresja – ruszyła 13. edycja kampanii Forum Przeciw Depresji

(Nie)widzialna nastoletnia depresja – ruszyła 13. edycja kampanii Forum Przeciw Depresji
Tylko w 2017 roku w Polsce 730 młodych osób podjęło próbę samobójczą, a aż 116 z nich zakończyło się śmiercią. To statystyki, które obrazują skalę problemu, jakim jest depresja wśród nastolatków. Dlatego podczas 13. edycji kampanii Forum Przeciw Depresji ponownie podjęto temat nastoletniej depresji.
O autorze
1 min czytania 2019-02-22

Więź z dzieckiem jest kluczowa w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, ale również jest jednym z najważniejszych aspektów w walce z depresją. Nie dlatego, że uchroni dziecko przed chorobą, bo na jej rozwój składa się wiele często niezależnych od nas czynników, ale właśnie ta więź pozwala wychwycić nawet najdrobniejszą zmianę w zachowaniu młodej osoby i ocenić czy powinna ona wzbudzić niepokój rodzica i być bodźcem do konkretnego działania – do wyciągnięcia ręki i udzielenia pomocy.

– Depresja to stan długotrwałego obniżenia nastroju, zobojętnienia, braku chęci i motywacji do działania. Tymczasem u dzieci i młodzieży może objawiać się w sposób zupełnie nieoczywisty np. problemami z koncentracją i nauką, wycofaniem i zniechęceniem, drażliwością i złością, a także agresją do siebie czy innych osób z otoczenia. Tym trudniejsze staje się jej rozpoznanie, bo to spektrum zachowań przypisywane jest często naturalnemu w okresie dojrzewania buntowi nastolatka – podkreśla prof. dr hab. n. med. Filip Rybakowski, kierownik Kliniki Psychiatrii Dorosłych Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

W ramach 13. edycji kampanii Forum Przeciw Depresji stworzono film „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”. Spot porusza jedną z głównych przyczyn depresji u nastolatków, jaką jest nieodpowiednio wykształcona więź w rodzinie.

Z kolei 23 lutego br. w ramach kampanii odbędzie się specjalne wydarzenie poświęcone depresji wśród nastolatków.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Według WHO depresja zajmuje 4. miejsce na liście najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata. Niestety, aż 80% Polaków czuje niedosyt wiedzy o depresji, jej objawach i leczeniu. By to zmienić Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło ogólnopolską kampanię „DEPRESJA. Rozumiesz – pomagasz”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Nikt nie lubi niezręcznej ciszy. W rzeczywistości zwykle staramy się tego uniknąć. Czasami jednak niezręczna cisza może być dobrym momentem na rozmowę z przyjacielem na temat jego zdrowia psychicznego.