Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Niezapomniane przepisy” od Nestlé mają pomóc chorym na Alzheimera odzyskać wspomnienia

„Niezapomniane przepisy” od Nestlé mają pomóc chorym na Alzheimera odzyskać wspomnienia
Badania pokazują, że wspólne posiłki tworzą tak silne emocjonalnie doświadczenia, że u osób chorujących na Alzheimera mogą wpłynąć pozytywnie na odtworzenie w głowie pewnych wydarzeń. Nestlé oraz agencja Publicis Brasil postanowiły wykorzystać ten fakt w kampanii „Niezapomniane przepisy" (ang. „Unforgettable Recipes").
O autorze
1 min czytania 2024-04-26

Kampanię promuje 4-minutowy klip, w którym bohaterowie wyruszają w podróż przez wspomnienia. Júlio szuka wydarzeń z przeszłości przez pierwszy kęs solonego dorsza, Antônia przywołuje lata pamięci, jedząc „sarapatel”. Maria gryzie „kulkowe ciastko” i jej przeszłość wchodzi w teraźniejszość, a Junilia wspomina swoją miłość, próbując „ciasta fasolowego”.

Wszystkie osoby, które wystąpiły w filmie, faktycznie mają zdiagnozowaną chorobę Alzheimera.

Akcję wsparła szefowa kuchni Carol Albuquerque, która odtworzyła przepisy mające pomóc osobom chorym na Alzheimera w odzyskaniu wspomnień z przeszłości.

– Kampania podkreśla siłę, jaką mają przepisy, aby nawiązywać głębokie więzi między ludźmi, ożywiać wspomnienia i emocje oraz kształtować doświadczenia, które trwają przez całe życie. Wzmacnia to cel Nestlé Recipes, który od ponad 60 lat łączy ludzi emocjonalnie poprzez jedzenie – powiedziała Ionah Kochen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nestlé.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wszystkie przepisy odtworzone na potrzeby kampanii są dostępne na stronie Nestlé Recipes.

Za kampanię odpowiada agencja Publicis Brasil. Klip wyprodukowała firma O2 Filmes.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS CEAFA uświadamia pokoleniu Z, czym jest choroba Alzheimera. Symulator schorzenia w grze Fortnite

Hiszpańska Konfederacja Choroby Alzheimera i Innych Demencji (CEAFA) we współpracy z agencją Momentum Spain stworzyły w grze Fortnite symulator „Zagubiony w Świecie”. Pozwala on graczom doświadczyć objawów nieuleczalnej choroby, tj. dezorientacja, zaniki pamięci i dysocjacja przestrzeni.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem

Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.