Nowe modele koszulek, choć niezbyt różniące się od tych, które widzieliśmy na Euro 2016 we Francji, zostały ciepło przyjęte przez fanów naszych orłów.
Większe poruszenie wywołał jednak sposób zaprezentowania strojów przez Nike. Marka wykonała sesję zdjęciową, która w pewien sposób uderza w Polaków i stereotypy dotyczące naszego kraju. Negatywne komentarze nie cichną.
Zobacz również
– Nike postanowiło wykorzystać trend Soviet Chic, obecny w modzie od kilku sezonów za sprawą takich marek jak Vetements, Gosha Rubchinskiy, czy Balenciaga. O ile inspiracje prosto z blokowisk świetnie sprzedają się na zachodzie, w krajach, które nie doświadczyły brutalnej powojennej rzeczywistości, w Polsce to wciąż bardzo drażliwy temat, bo uwypukla największe stereotypy dotyczące Polaków. – komentuje Agnieszka Kowalska, redaktor prowadząca sznyt.pl.
Poniżej możecie zobaczyć zdjęcia z sesji. Co sądzicie o takim sposobie komunikacji?
Nike nie tylko nasze rodzime stroje sprzedaje w ten sposób.Bardzo podobny koncept sesji możemy zobaczyć dla Reprezentacji Chorwacji:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing