Nike świętuje piękny futbol po zwycięskim strzale niemieckiego snajpera

Podczas wielkiego turnieju Nike było partnerem technicznym dla 10 z 32 drużyn biorących w nim udział. Z kolei aż 53 proc. wszystkich zawodników wytypowanych do swych reprezentacji nosiło obuwie amerykańskiego koncernu, więcej niż wszystkie pozostałe marki razem wzięte.
O autorze
1 min czytania 2014-07-17

Zawodnicy sponsorowani przez Nike zdobyli łącznie 76 goli, w tym najważniejszy, strzelony przez niemieckiego napastnika Mari Goetze. W puli tej znajduje się także bramka, która zapewniła innemu niemieckiemu snajperowi Miroslavowi Klose tytuł Króla Strzelców Wszechczasów, detronizując tym samym brazylijskiego Ronaldo.

Poza murawą, kampania Nike #RiskEverything zdominowała sieć, wywołując olbrzymie zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Trzy klipy kampanii: „Risk Everything”, „Winner Stays” i „Last Game” osiągnęły łącznie liczbę 397 mln wyświetleń. Aż 23 mln osób polubiło, retweetowało lub komentowało spoty, dzięki czemu video „Last Game” stało się jednym z najczęściej udostępnianych w historii Facebook’a.

Jeśli te liczby to za mało, warto przyjrzeć się kolejnym odsłonom kampanii. Dzięki specjalnej aktywacji, internauci mieli możliwość zadania pytania swoim idolom poprzez Twitter oraz Facebook – wystarczyło, że wpis poprzedzili hashtagiem: #AskZlatan, #AskCristiano lub #AskNeymar. Tego samego dnia animowane postacie gwiazd futbolu udzielały odpowiedzi za pośrednictwem kanału Nike Football na Youtube. Tylko filmy ze znacznikiem #AskZlatan uzyskały 20,6 mln wyświetleń.

W czasie trwania turnieju Nike Football zdobyło łącznie 6,2 mln nowych fanów w różnych platformach społecznościowych, około 1,5 mln na każdy tydzień trwania turnieju w Brazylii. W rezultacie daje to łączną liczbę 78,8 mln fanów we wszystkich kanałach społecznościowych Nike Football.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym krokiem w integracji społeczności futbolowej Nike jest wprowadzenie aplikacji mobilnej Nike Football App. Rozwiązanie to pozwala graczom umawiać się na mecze, komunikować ze kolegami z drużyny, a także daje natychmiastowy dostęp do ekskluzywnych produktów Nike.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się