W wyniku śledztwa przeprowadzonego przez Komisję Europejską, okazało się, że amerykańska firma Nike złamała prawo unijne, zakazując sprzedaży licencjonowanych produktów takich klubów jak FC Barcelona, Manchester United, Juventus, Inter Mediolan, AS Roma czy Francuskiej Federacji Piłkarskiej.
Mowa tu o takich produktach, jak koszulki, szaliki czy kubki – zawierały one logo znanych europejskich klubów piłkarskich, lecz nie posiadały znaku towarowego firmy Nike. Z tego powodu, marka w swoich kontraktach z licencjonowanymi partnerami postanowiła zaznaczyć konkretne kraje, w których owe produktu mogłby być sprzedawane. Takie praktyki miały miejsce w latach 2004-2017.
Zobacz również
W związku z nielegalnymi działaniami, Komisja Europejska nałożyła na markę 12,5 mln euro kary. Ostatecznie jednak KE obniżyła grzywnę o 40% z uwagi na to, że zarząd firmy Nike aktywnie współpracował przy śledztwie i przekazywał wszystkie potrzebne informacje.
PS
W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową karę w wysokości 2,42 mld euro za nadużywanie pozycji dominującej poprzez bezprawne faworyzowanie własnej porównywarki cenowej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing