„Nikt nie powinien być w zawieszeniu”. Rusza kampania Pracuj.pl

„Nikt nie powinien być w zawieszeniu”. Rusza kampania Pracuj.pl
Kandydaci, którzy szukają pracy, często nie otrzymują odpowiedzi na wysyłane CV. Pracuj.pl dostrzega ten problem, dlatego wprowadził nowe statusy aplikacji oraz uruchomił kampanię budującą świadomość znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacji.
O autorze
2 min czytania 2024-09-03

Z badania marki wynika, że 8 na 10 kandydatów preferuje otrzymać informację o odrzuceniu ich CV, niż pozostać bez żadnej odpowiedzi – to pozwala im ruszyć dalej. Dzięki nowym statusom pracodawcy mogą w prosty sposób przekazać kandydatom informację o tym, co się dzieje z ich aplikacją, aby wiedzieli, na czym stoją. Kampania realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media. 

Nikt nie powinien być w zawieszeniu – szczególnie kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź. To hasło najnowszej kampanii Pracuj.pl, w ramach której marka stawia na zwiększanie świadomości dotyczącej znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacyjnym.

W ramach akcji powstał spot, w którym główni bohaterowie wcielają się w uczestników talent show – akrobatów, oczekujących na werdykt w zawieszeniu. Zawieszenie w tym wypadku ukazane jest także dosłownie. W czasie castingu bohaterowie przedstawieni są na trapezie, na którym wiszą do góry nogami i po zaprezentowaniu swojego talentu, niecierpliwie oczekują na decyzję… 

To spojrzenie na rekrutację w sposób metaforyczny i nieoczywisty ukazuje problemy, z jakimi na co dzień borykają się osoby poszukujące pracy. Puenta z kolei podkreśla, jak ważny jest szybki feedback i reakcja – odpowiednia komunikacja w procesie rekrutacji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za koncepcję kreatywną oraz scenariusz odpowiada Agencja 2012, której misją jest tworzenie nie tylko reklam, ale przede wszystkim pomysłów. Pomysłów, które odzwierciedlają kulturowe spostrzeżenia, napięcia społeczne i potrzeby konsumentów. 

Główny spot oraz dodatkowe materiały emitowane będą w TV, VOD, kinach, kanałach digital, między innymi w mediach społecznościowych i na YouTube. Zaplanowano także działania PR, branded content, influencer oraz content marketingu. Ponadto szeroko zakrojone działania skierowane do pracodawców realizowane są przez zespół B2B Pracuj.pl. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W kampanii prowadzone są zarówno działania skierowane do pracodawców, zachęcające ich do dawania informacji o statusie aplikacji kandydatom, jak i działania skierowane do użytkowników – przedstawicieli różnych grup zawodowych. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Chcemy, by kandydaci odzyskali poczucie kontroli nad procesem rekrutacyjnym, dzięki temu, że będą wiedzieli, co się dzieje z ich CV – czy ktoś je otworzył, rozpatrzył, czy może odrzucił. Dzięki temu nie będą czekali w nieskończoność na odpowiedź od pracodawcy. Mamy zaplanowane także działania skierowane do pracodawców. Chcemy pokazać pracownikom HR jak ważna jest ich odpowiedź i danie kandydatowi znać, co się dzieje z jego CV. Zależy nam także na tym, by pokazać, jak to wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy i jego employer branding. Działania komunikacyjne prowadzimy na zdiagnozowanych już obawach pracodawców i na wnioskach z badań zarówno na użytkownikach, jak i na pracodawcach – mówi Marta Ulman, strateżka marki z Pracuj.pl

W ramach kampanii powstał landing page pod adresem wiesznaczymstoisz.pl, na którym poza materiałem filmowym, kandydaci będą mogli zapoznać się także z tym, jak wyglądają poszczególne statusy aplikacji i co dokładnie oznacza każdy z wymienionych etapów. Ponadto na stronie znajdą oni odnośnik do ofert pracy i możliwość aplikacji na ogłoszenia już po implementacji nowego rozwiązania na Pracuj.pl. 

Marka zadbała także o stworzenie przestrzeni dedykowanej pracodawcom. Strona rekrutujpopartnersku.pl zawiera materiały edukacyjne dla przedstawicieli HR w zakresie feedbacku oraz zachęca do korzystania ze statusów aplikacji. W tym miejscu pracodawcy i rekruterzy mogą sprawdzić, jak proste oznaczenie statusu CV kandydata wpływa na jego percepcję marki i komfort kandydata. Potwierdzają to wyniki badania1 Pracuj.pl, zgodnie z którym gotowość do ponownego złożenia CV po otrzymaniu jakiejkolwiek odpowiedzi zadeklarowało blisko 2 na 3 badanych.

1O badaniu:
Badanie o statusach aplikacji zostało przeprowadzone w czerwcu 2024 roku przez Zymetrię na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat. Różnica wiekowa wynikała z różnic kobiet i mężczyzn w wieku przechodzenia na emeryturę, a do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej 3 lata. Próba ogólnokrajowa, reprezentatywna dla grupy docelowej pod względem kluczowych danych demograficznych.

Zdjęcia: mat. pras.