Z badania marki wynika, że 8 na 10 kandydatów preferuje otrzymać informację o odrzuceniu ich CV, niż pozostać bez żadnej odpowiedzi – to pozwala im ruszyć dalej. Dzięki nowym statusom pracodawcy mogą w prosty sposób przekazać kandydatom informację o tym, co się dzieje z ich aplikacją, aby wiedzieli, na czym stoją. Kampania realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
Nikt nie powinien być w zawieszeniu – szczególnie kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź. To hasło najnowszej kampanii Pracuj.pl, w ramach której marka stawia na zwiększanie świadomości dotyczącej znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacyjnym.
Zobacz również
W ramach akcji powstał spot, w którym główni bohaterowie wcielają się w uczestników talent show – akrobatów, oczekujących na werdykt w zawieszeniu. Zawieszenie w tym wypadku ukazane jest także dosłownie. W czasie castingu bohaterowie przedstawieni są na trapezie, na którym wiszą do góry nogami i po zaprezentowaniu swojego talentu, niecierpliwie oczekują na decyzję…
To spojrzenie na rekrutację w sposób metaforyczny i nieoczywisty ukazuje problemy, z jakimi na co dzień borykają się osoby poszukujące pracy. Puenta z kolei podkreśla, jak ważny jest szybki feedback i reakcja – odpowiednia komunikacja w procesie rekrutacji.
Za koncepcję kreatywną oraz scenariusz odpowiada Agencja 2012, której misją jest tworzenie nie tylko reklam, ale przede wszystkim pomysłów. Pomysłów, które odzwierciedlają kulturowe spostrzeżenia, napięcia społeczne i potrzeby konsumentów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Główny spot oraz dodatkowe materiały emitowane będą w TV, VOD, kinach, kanałach digital, między innymi w mediach społecznościowych i na YouTube. Zaplanowano także działania PR, branded content, influencer oraz content marketingu. Ponadto szeroko zakrojone działania skierowane do pracodawców realizowane są przez zespół B2B Pracuj.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kampanii prowadzone są zarówno działania skierowane do pracodawców, zachęcające ich do dawania informacji o statusie aplikacji kandydatom, jak i działania skierowane do użytkowników – przedstawicieli różnych grup zawodowych.
– Chcemy, by kandydaci odzyskali poczucie kontroli nad procesem rekrutacyjnym, dzięki temu, że będą wiedzieli, co się dzieje z ich CV – czy ktoś je otworzył, rozpatrzył, czy może odrzucił. Dzięki temu nie będą czekali w nieskończoność na odpowiedź od pracodawcy. Mamy zaplanowane także działania skierowane do pracodawców. Chcemy pokazać pracownikom HR jak ważna jest ich odpowiedź i danie kandydatowi znać, co się dzieje z jego CV. Zależy nam także na tym, by pokazać, jak to wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy i jego employer branding. Działania komunikacyjne prowadzimy na zdiagnozowanych już obawach pracodawców i na wnioskach z badań zarówno na użytkownikach, jak i na pracodawcach – mówi Marta Ulman, strateżka marki z Pracuj.pl.
W ramach kampanii powstał landing page pod adresem wiesznaczymstoisz.pl, na którym poza materiałem filmowym, kandydaci będą mogli zapoznać się także z tym, jak wyglądają poszczególne statusy aplikacji i co dokładnie oznacza każdy z wymienionych etapów. Ponadto na stronie znajdą oni odnośnik do ofert pracy i możliwość aplikacji na ogłoszenia już po implementacji nowego rozwiązania na Pracuj.pl.
Marka zadbała także o stworzenie przestrzeni dedykowanej pracodawcom. Strona rekrutujpopartnersku.pl zawiera materiały edukacyjne dla przedstawicieli HR w zakresie feedbacku oraz zachęca do korzystania ze statusów aplikacji. W tym miejscu pracodawcy i rekruterzy mogą sprawdzić, jak proste oznaczenie statusu CV kandydata wpływa na jego percepcję marki i komfort kandydata. Potwierdzają to wyniki badania1 Pracuj.pl, zgodnie z którym gotowość do ponownego złożenia CV po otrzymaniu jakiejkolwiek odpowiedzi zadeklarowało blisko 2 na 3 badanych.
1O badaniu:
Badanie o statusach aplikacji zostało przeprowadzone w czerwcu 2024 roku przez Zymetrię na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat. Różnica wiekowa wynikała z różnic kobiet i mężczyzn w wieku przechodzenia na emeryturę, a do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej 3 lata. Próba ogólnokrajowa, reprezentatywna dla grupy docelowej pod względem kluczowych danych demograficznych.
Zdjęcia: mat. pras.