Niku Banaie obecnie piastuje stanowisko Chief Innovation Officer w agencji Isobar. Swoją karierę w branży rozpoczął w 2001 roku, kiedy został pierwszym Dyrektorem od Innowacji w domu mediowym Carat. W 2003 roku został zaproszony do współtworzenia Naked Communications, gdzie bardzo szybko został najmłodszym partnerem zarządzającym w Wielkiej Brytanii. W 2008 dołączył do agencji Isobar. W trakcie swojej kariery otrzymał szereg wyróżnień za pracę dla takich marek, jak Google, Nokia, Orange, E4, Honda i Adidas.
Od 2001 roku zajmujesz się zawodowo „innowacyjnością”. Czym jest dla Ciebie innowacyjność? Czy Twoim zdaniem w jakiś sposób zmieniło się rozumienie tego terminu na przestrzeni tych wszystkich lat? Dziś wydaje się on być wszechobecny – wszystko jest „innowacyjne”.
Zobacz również
Tak, znaczenie tego terminu ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat. Dla mnie innowacyjność to wymyślanie nowych sposobów wykonywania zadań oraz idei, które pomogą firmom w dokonywaniu pozytywnych zmian, popychających je naprzód. Innowacja to również patrzenie na rzeczy tak, jak nikt tego wcześniej nie robił. I wprowadzanie tych nowości do biznesu, aby uczynić go lepszym, efektywniejszym.
Gdybyś miał wymienić najważniejsze innowacje, które udało Ci się wprowadzić w życie, to co by to było?
Jest kilka rzeczy, z których jestem dumny. Do dobrze znanych należy akcja Nokia Singpost, która była jedną z najczęściej nagradzanych prac w branży reklamowej. Coś z czego jestem osobiście bardzo dumny, to stworzenie cyklu organizowanych na całym świecie hackathonów – zorganizowaliśmy je już w Bostonie, San Francisco i Londynie. Uczestniczący w nich designerzy i deweloperzy przez 36 godzin rozwijali projekty związane z określonym tematem. Ostatnia, londyńska edycja była poświęcona technologii NFC i była bardzo udana. Powstało wiele ciekawych projektów. Do jej wsparcia udało nam się zaangażować największe marki, m.in. O2, Samsunga, Google, ale także Adidasa.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W swoim wystąpieniu na Forum IAB skupiłeś się na technologiach społecznościowych – jakie Twoim zdaniem trendy im towarzyszące będą odgrywały największą rolę w najbliższej przyszłości?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
So-lo-mo – social, localization, mobile. Ten termin jest już trochę oklepany, ale jestem przekonany, że połączenie geolokalizacji z elementami społecznościowymi zapakowane w urządzenia mobilne stanowi przyszłość. To zjawisko wywoła największą w ostatnich latach zmianę w tym, jak funkcjonują konsumenci i biznes, a tym samym wpłynie znacząco na marketing i rozwój marek.