TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Niku Banaie: innowacyjność popycha firmy naprzód

Niku Banaie: innowacyjność popycha firmy naprzód
Rozmawiamy z Niku Banaie, Chief Innovation Officer w agencji Isobar.
O autorze
1 min czytania 2012-05-28

Niku Banaie obecnie piastuje stanowisko Chief Innovation Officer w agencji Isobar. Swoją karierę w branży rozpoczął w 2001 roku, kiedy został pierwszym Dyrektorem od Innowacji w domu mediowym Carat. W 2003 roku został zaproszony do współtworzenia Naked Communications, gdzie bardzo szybko został najmłodszym partnerem zarządzającym w Wielkiej Brytanii. W 2008 dołączył do agencji Isobar. W trakcie swojej kariery otrzymał szereg wyróżnień za pracę dla takich marek, jak Google, Nokia, Orange, E4, Honda i Adidas.

Od 2001 roku zajmujesz się zawodowo „innowacyjnością”. Czym jest dla Ciebie innowacyjność? Czy Twoim zdaniem w jakiś sposób zmieniło się rozumienie tego terminu na przestrzeni tych wszystkich lat? Dziś wydaje się on być wszechobecny – wszystko jest „innowacyjne”.

Tak, znaczenie tego terminu ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat. Dla mnie innowacyjność to wymyślanie nowych sposobów wykonywania zadań oraz idei, które pomogą firmom w dokonywaniu pozytywnych zmian, popychających je naprzód. Innowacja to również patrzenie na rzeczy tak, jak nikt tego wcześniej nie robił. I wprowadzanie tych nowości do biznesu, aby uczynić go lepszym, efektywniejszym.

Gdybyś miał wymienić najważniejsze innowacje, które udało Ci się wprowadzić w życie, to co by to było?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jest kilka rzeczy, z których jestem dumny. Do dobrze znanych należy akcja Nokia Singpost, która była jedną z najczęściej nagradzanych prac w branży reklamowej. Coś z czego jestem osobiście bardzo dumny, to stworzenie cyklu organizowanych na całym świecie hackathonów – zorganizowaliśmy je już w Bostonie, San Francisco i Londynie. Uczestniczący w nich designerzy i deweloperzy przez 36 godzin rozwijali projekty związane z określonym tematem. Ostatnia, londyńska edycja była poświęcona technologii NFC i była bardzo udana. Powstało wiele ciekawych projektów. Do jej wsparcia udało nam się zaangażować największe marki, m.in. O2, Samsunga, Google, ale także Adidasa.

W swoim wystąpieniu na Forum IAB skupiłeś się na technologiach społecznościowych – jakie Twoim zdaniem trendy im towarzyszące będą odgrywały największą rolę w najbliższej przyszłości?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

So-lo-mo – social, localization, mobile. Ten termin jest już trochę oklepany, ale jestem przekonany, że połączenie geolokalizacji z elementami społecznościowymi zapakowane w urządzenia mobilne stanowi przyszłość. To zjawisko wywoła największą w ostatnich latach zmianę w tym, jak funkcjonują konsumenci i biznes, a tym samym wpłynie znacząco na marketing i rozwój marek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się