Blisko 60% badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinie, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.
Zobacz również
Producenci często organizują konkursy, które mają zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług. Wyniki badania wskazują, że dla 40% respondentów najbardziej atrakcyjne są konkursy z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Odsetek kobiet doceniających konkursy typu „nagroda gwarantowana” jest znacznie większy niż procent mężczyzn (47% vs 33%).
W ankiecie zapytano Internautów także o formę udziału w konkursie. Blisko połowa badanych wybrałaby udział w konkursie, w którym bezzwłocznie uzyskuje się informację o ewentualnej wygranej, dzięki wiadomości ukrytej w opakowaniu produktu. Polaków mogą zainteresować również wymagające zaangażowania formy konkursów, takie jak: wysłanie przez Internet kodu z opakowania (26%) czy zbieranie opakowań do zostawienia w sklepie (11%).
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie polskich internautów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing