Niższa cena i gwarantowany upominek w konkursie najskuteczniejszą formą promocji wg Polaków

Dział badań domu mediowego OMD przeprowadził badanie na temat atrakcyjności promocji i konkursów. Wyniki wskazują na fakt, że dla respondentów najciekawszą formą promocji jest obniżenie ceny produktu, zaś do wzięcia udziału w konkursie zachęca Polaków gwarancja otrzymania nawet drobnej nagrody.
O autorze
1 min czytania 2013-06-19

Blisko 60% badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinie, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.

Producenci często organizują konkursy, które mają zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług. Wyniki badania wskazują, że dla 40% respondentów najbardziej atrakcyjne są konkursy z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Odsetek kobiet doceniających konkursy typu „nagroda gwarantowana” jest znacznie większy niż procent mężczyzn (47% vs 33%).

W ankiecie zapytano Internautów także o formę udziału w konkursie. Blisko połowa badanych wybrałaby udział w konkursie, w którym bezzwłocznie uzyskuje się informację o ewentualnej wygranej, dzięki wiadomości ukrytej w opakowaniu produktu. Polaków mogą zainteresować również wymagające zaangażowania formy konkursów, takie jak: wysłanie przez Internet kodu z opakowania (26%) czy zbieranie opakowań do zostawienia w sklepie (11%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie polskich internautów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing