W zestawieniu znalazły się marki, które w ostatnich 12 miesiącach odnotowały największe wzrosty i sukcesy, a także takie, które powróciły do klasyfikacji. Łączna wartość najcenniejszych marek na świecie wzrosła jednak kilkukrotnie od pierwszej edycji zestawienia Interbrand (z 988 mln USD w 2000 r., do 3,6 bln USD w 2025 r.), co oznacza wzrost o 4,4%, czyli 150 miliardów USD więcej niż rok temu.
Najcenniejszą trójką pozostają Apple, Microsoft i Amazon.
Zobacz również

W komunikacie podkreślono, że digitalizacja, usługi oparte na technologii oraz rozwój sztucznej inteligencji przyspieszają selekcję zwycięzców rynkowych: marki, które potrafią wprowadzać innowacje i dostosowywać się, zyskują przewagę.
– Usługi wspierane cyfrowo i rozwój sztucznej inteligencji przynoszą sukcesy szybciej niż kiedykolwiek. Rewolucja to siła definiująca kształt globalnych marek. Marki, które wprowadzają innowacje w różnych branżach, budują znaczenie kulturowe i inwestują w długoterminową strategię marki, odnoszą sukcesy. Ci, którzy polegają wyłącznie na sile tradycji, dostrzegają wyzwania dla swojego rozwoju – stwierdził Gonzalo Brujó, Global CEO Interbrand.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Marki na fali: zwyżki i nowe wejścia
Znaczące wzrosty odnotowały marki medialne i technologiczne:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Nvidia – +116%
- YouTube – +61%
- Netflix – +42%
- Instagram – +27%
- Uber – +38%
- Nintendo – +35%

W raporcie zaznaczono też, że aż 12 marek dołączyło do rankingu po raz pierwszy, co stanowi najwyższy poziom nowych wejść w historii zestawienia.
Lekcje dla marek i marketerów
Z raportu wyłaniają się kluczowe wnioski dla brand managerów i marketerów, które warto wziąć pod uwagę w nadchodzących miesiącach.
- Inwestuj w elastyczność: marka musi być zdolna do adaptacji w zmieniającym się otoczeniu.
- Rozwijaj narrację długofalową, nie polegaj wyłącznie na historii czy dziedzictwie.
- Wartość kulturowa staje się równie istotne jak główny produkt.
- Nowe obszary ekspansji (np. poszerzenie roli mediów, platform, a nawet wejście w różne segmenty) stają się motorem wartości.