#NMInsights Interbrand: Best Global Brands 2025 [RAPORT]

#NMInsights Interbrand: Best Global Brands 2025 [RAPORT]
Międzynarodowa firma doradcza Interbrand opublikowała ranking Best Global Brands 2025. Firma Apple po raz kolejny utrzymała się na szczycie rankingu. Największy wzrost odnotowały natomiast marki: NVIDIA i YouTube. Po raz pierwszy w raporcie pojawiły się m.in. Booking.com, Shopify czy Monster.
O autorze
1 min czytania 2025-10-15

W zestawieniu znalazły się marki, które w ostatnich 12 miesiącach odnotowały największe wzrosty i sukcesy, a także takie, które powróciły do klasyfikacji. Łączna wartość najcenniejszych marek na świecie wzrosła jednak kilkukrotnie od pierwszej edycji zestawienia Interbrand (z 988 mln USD w 2000 r., do 3,6 bln USD w 2025 r.), co oznacza wzrost o 4,4%, czyli 150 miliardów USD więcej niż rok temu.

Najcenniejszą trójką pozostają Apple, Microsoft i Amazon.

W komunikacie podkreślono, że digitalizacja, usługi oparte na technologii oraz rozwój sztucznej inteligencji przyspieszają selekcję zwycięzców rynkowych: marki, które potrafią wprowadzać innowacje i dostosowywać się, zyskują przewagę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Usługi wspierane cyfrowo i rozwój sztucznej inteligencji przynoszą sukcesy szybciej niż kiedykolwiek. Rewolucja to siła definiująca kształt globalnych marek. Marki, które wprowadzają innowacje w różnych branżach, budują znaczenie kulturowe i inwestują w długoterminową strategię marki, odnoszą sukcesy. Ci, którzy polegają wyłącznie na sile tradycji, dostrzegają wyzwania dla swojego rozwoju – stwierdził Gonzalo Brujó, Global CEO Interbrand.

Marki na fali: zwyżki i nowe wejścia

Znaczące wzrosty odnotowały marki medialne i technologiczne:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Nvidia – +116%
  • YouTube – +61%
  • Netflix – +42%
  • Instagram – +27%
  • Uber – +38%
  • Nintendo – +35%

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W raporcie zaznaczono też, że aż 12 marek dołączyło do rankingu po raz pierwszy, co stanowi najwyższy poziom nowych wejść w historii zestawienia.

Lekcje dla marek i marketerów

Z raportu wyłaniają się kluczowe wnioski dla brand managerów i marketerów, które warto wziąć pod uwagę w nadchodzących miesiącach.

  • Inwestuj w elastyczność: marka musi być zdolna do adaptacji w zmieniającym się otoczeniu.
  • Rozwijaj narrację długofalową, nie polegaj wyłącznie na historii czy dziedzictwie.
  • Wartość kulturowa staje się równie istotne jak główny produkt.
  • Nowe obszary ekspansji (np. poszerzenie roli mediów, platform, a nawet wejście w różne segmenty) stają się motorem wartości.

PS NMInsights Interbrand: Best Global Brands 2024 [RAPORT]