>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Raport „Polski internet w I kwartale 2025 r.” objął respondentów w wieku od 7 do 75 lat, którym zadano pytania dotyczące m.in. tematyki przeglądanych stron internetowych, ilości czasu spędzanego online i sposobu, w jaki korzystają w internetu. Jak się okazuje, aż 93% internautów z generacji Y, Z i Alfa najchętniej korzysta z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Podobny trend utrzymuje się również w pozostałych grupach wiekowych, przy czym w przypadku pokolenia Baby Boomers (BB) większy zasięg mają komputery osobiste (93%) niż urządzenia mobilne (89%).

Najmłodsi spędzają online średnio ponad 4 godziny dziennie
Kolejny aspekt badania „Polski internet w I kwartale 2025 r.” dotyczył ilości czasu spędzanego w sieci. Jak się okazuje, w tej kategorii przodują najmłodsi pytani (Pokolenie Z i Alfa), którzy online spędzają średnio 4 godziny i 21 minut. Na drugim biegunie pod tym względem uplasowali się Baby Boomers ze średnim wynikiem 3 godziny 15 min dziennie.

Co ciekawe, to kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z internetu. Różnica pomiędzy płciami jest jednak niewielka i wynosi zaledwie 15 minut (średnio 3 godziny i 53 minuty dziennie w przypadku kobiet i 3 godziny i 38 minut u mężczyzn). Nie powinno natomiast dziwić spostrzeżenie dotyczące większej częstotliwości korzystania z internetu w gospodarstwach domowych obejmujących dzieci. Sieć jest bowiem często wykorzystywana m.in. w celach edukacyjnych.

Grupa Google na czele grup medialnych
Autorzy badania „Polski internet w I kwartale 2025 r.” sprawdzili również, które organizacje, grupy medialne i domeny cieszyły się największym zainteresowaniem wśród polskich internautów. Na pierwszych trzech miejscach w zestawieniu grup medialnych z największą średnią miesięczną liczbą użytkowników znalazły się kolejno:
- Grupa Google (29,0 mln RU),
- Grupa Meta Platform (26,3 mln RU)
- i Grupa Allegro (21,9 mln RU).
Na kolejnych pozycjach uplasowały się m.in.: Grupa Polsat-Interia (20,9 mln RU) oraz Grupa RAS Polska (20,9 mln RU).

Wśród domen notujących największą średnią miesięczną liczbę użytkowników, były kolejno:
- google.com (27,1 mln RU),
- youtube.com (19,5 mln RU),
- facebook.com (17,5 mln RU),
- onet.pl (16,5 mln RU)
- oraz interia.pl (15,3 mln RU).
W pierwszym kwartale 2025 roku Polacy najchętniej wybierali też następujące aplikacje:
- Google (26,9 mln RU),
- Facebook (24,6 mln RU),
- Messenger (22,0 mln RU),
- YouTube (21,1 mln RU)
- i Gmail (19,2 mln RU).

W sieci szukamy streamingu i społeczności
Ostatnia część raportu „Polski internet w I kwartale 2025 r.” została poświęcona najpopularniejszym kategoriom wyszukiwań w sieci. Jak się okazuje, wśród kategorii funkcjonalnych na czele uplasowały się „Społeczności” oraz „Streaming”. Wysoki wynik zanotowały również „Usługi”.
W przypadku kategorii tematycznych prym wiodła Kultura i Rozrywka, charakteryzująca się największym zasięgiem oraz najwyższym średnim czasem dziennym na użytkownika. Na kolejnych miejscach w tym zestawieniu znalazła się Praca, a najbardziej widoczny wzrost zanotowały: Podróże i turystyka (ponad 400 tys. RU), Biznes, finanse, Prawo (400 tys. RU) oraz Praca (ponad 300 tys. RU).
Pełen raport „Polski internet w I kwartale 2025 r.” przeczytasz >> TUTAJ.
O raporcie:
Raport „Polski internet w kwartale…” został opracowany przez firmę Polskie Badania Internetu. Prezentuje kwartalną analizę polskiego rynku internetowego, opartą na danych z badania Mediapanel. Analiza obejmuje użytkowników w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów, tabletów i smartfonów. Raport szczegółowo analizuje użycie różnych urządzeń, czas spędzony online, popularność domen i aplikacji mobilnych, a także preferencje użytkowników w zależności od wieku i płci. Prezentowane są również trendy w poszczególnych grupach właścicielskich, domenach i aplikacjach oraz w kategoriach tematycznych i funkcjonalnych serwisów i aplikacji.