>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Najszybciej rosnącą kategorią reklamową w polskim internecie w analizowanym okresie została reklama wideo online, a w Polsce dynamicznie rośnie też znaczenie retail media i reklamy Digital Out-of-Home. Cały „Raport Strategiczny Internet 2024/2025” zawiera podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025.
Zobacz również
Według badania Mediapanel Gemius/PBI, w IV kwartale 2024 roku z internetu korzystało miesięcznie średnio 29,94 mln Polaków w wieku 7–75 lat. Wśród internautów kobiety stanowiły 51,4%, co jest wartością nieco wyższą niż ich udział w populacji (50,8%). Największa przewaga kobiet występowała w grupie wiekowej 55–64 lata, gdzie jest ich aż o 777 tys. więcej niż mężczyzn.

W 2024 roku liczba internautów utrzymała się na zbliżonym poziomie w porównaniu z 2023 rokiem. Nastąpił natomiast dynamiczny wzrost popularności internetu mobilnego. Najwięcej czasu w internecie Polacy spędzili, korzystając z aplikacji mobilnych (65% całkowitego czasu online). Największy wzrost liczby internautów odnotowano w grupie wiekowej 65–75 lat, co świadczy o rosnącej popularności internetu wśród seniorów.
KiG: e-handel w kwietniu 2025 [RAPORT]
Polska w czołówce rynków cyfrowych
W 2024 roku Polska umocniła swoją pozycję wśród najszybciej rozwijających się rynków cyfrowych w Europie. Wszystko to przy 95,9% gospodarstw domowych z dostępem do internetu i ponad 57% udziału reklamy digital w całkowitych wydatkach reklamowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wydatki na reklamę online sięgnęły 1,83 mld PLN, co oznacza 44% wzrost rok do roku. Wideo przyciąga marketerów m.in. dzięki swojej skuteczności, możliwościom storytellingu i rosnącej roli Connected TV oraz platform streamingowych.
Wydatki na media społecznościowe wyniosły 1,67 mld PLN, a reklama zewnętrzna Digital Out-of-Home (DOOH) zanotowała 36,1% wzrostu, osiągając wartość 257,2 mln PLN. Ponadto, aż 34% wydatków na reklamę digital przypada dziś na mobile, co oznacza wzrost o 28% rok do roku. Szczególnie dynamicznie rozwija się rynek aplikacji mobilnych.
Retail media zapowiedzią przyszłości
W 2024 roku w Polsce odnotowano 30% wzrostu wydatków reklamowych w obszarze retail media. Swoją pozycję na polskim rynku reklamowym umacnia też segment digital audio, które z roku na rok zdobywa coraz większe uznanie wśród przedstawicieli branży reklamowej.
Rośnie też znaczenie sztucznej inteligencji w analizowanym obszarze. Jak zapowiadają autorzy raportu „Raportu Strategicznego Internet 2024/2025”, w 2025 roku kluczowymi trendami będzie tworzenie generatywnych wideo (np. dzięki narzędziom Sora, Runway, Pika), stosowanie hiperpersonalizacji treści, implementacja lokalnych bezpiecznych modeli AI, a także upowszechnienie BYOAI, czyli pracowników używających własnych narzędzi AI w pracy, oraz agentów AI.
Cały „Raport Strategiczny Internet 2024/2025” IAB przeczytasz i pobierzesz >> TUTAJ.
Grafiki: „Raport Strategiczny Internet 2024/2025” IAB Polska