#NMInsights: Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe 2025 [RAPORT]

Ranking Top 500 Retail Europe
Cross-Border Commerce Europe opublikowała czwartą edycję raportu „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe”. Zobacz ranking najlepszych internetowych sprzedawców detalicznych i platform handlowych z branży mody, urody i dóbr luksusowych w Europie.
O autorze
2 min czytania 2025-09-17

Kluczowe dane dotyczące rynku mody, urody i dóbr luksusowych

Obroty online 500 największych firm działających transgranicznie wzrosły o 32%, z 71 mld euro do 93,7 mld euro. Całkowita wartość handlu na rynkach mody, urody i dóbr luksusowych (online i offline) w Europie wynosi 734,5 mld euro i przewiduje się, że do 2026 r. wzrośnie o 2%.

Rynek mody, urody i dóbr luksusowych online w UE (27 krajów oraz Wielka Brytania) osiągnął obroty w wysokości 224 mld euro w 2024 r. (w tym 96 mld euro w handlu transgranicznym) i przewiduje się, że do 2025–26 r. osiągnie 234 mld euro, co oznacza wzrost o 5%.

  • Moda, uroda i luksus stanowią 23% wszystkich kategorii produktów dostępnych w handlu online.
  • 5% całkowitego handlu w branży mody, urody i dóbr luksusowych (zarówno online, jak i offline) odbywa się online.

Udział transgranicznego handlu modą, urodą i luksusem online wynosi 96 miliardów euro (43% rynku), co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z 82 miliardami euro w roku ubiegłym. Oczekuje się, że do 2026 roku wzrośnie on do 105 miliardów euro (45%).

500 największych transgranicznych sprzedawców detalicznych i marketplace’ów z branży mody, urody i dóbr luksusowych wygenerowało 93,7 mld euro GMV. Marketplace’y odpowiadają za 53,6 mld euro (57,2% udziału), a platformy re-commerce (odsprzedaży) C2C za 15 mld euro (17% udziału), z przewidywanym wzrostem do 18 mld euro do 2026 roku.

Europejski rynek mody, urody i dóbr luksusowych

Całkowita wartość europejskiego handlu modą, urodą i dobrami luksusowymi (zarówno online, jak i offline) wynosi 734,5 mld euro, na co składa się 511,5 mld euro z mody, 137 mld euro z urody i 86 mld euro z luksusu.

  • Moda: Udział handlu internetowego w całkowitym handlu modą wynosi 25,7%, a wartość handlu modą online wynosi 131,4 mld euro.
  • Uroda: Udział handlu internetowego w całkowitym handlu kosmetykami wynosi 37,2%, a wartość handlu kosmetykami online wynosi 51 miliardów euro.
  • Luksus: Udział handlu internetowego w całkowitym handlu dobrami luksusowymi wynosi 48,8%, a wartość dóbr luksusowych sprzedawanych online wynosi 42 miliardy euro.

Amazon liderem

Ranking Top 500 pokazuje kluczowych globalnych graczy działających w 30 krajach (UE27 oraz Wielka Brytania, Szwajcaria i Norwegia). Kluczowi gracze w transgranicznym sektorze mody, urody i dóbr luksusowych to:

  • Amazon,
  • Zalando,
  • Temu,
  • Shein,
  • Ssense,
  • Sinsay,
  • eBay,
  • AliExpress,
  • Vinted,
  • Notino,
  • The Ordinary,
  • Cerave,
  • Oriflame,
  • ELF Beauty.

Rankingi TOP 10

Moda

  • Amazon
  • Temu
  • Zalando
  • AliExpress
  • eBay
  • Nike
  • Etsy
  • Vinted
  • H&M
  • Uniqlo

Uroda

  • Notino
  • Fragrantica
  • DI
  • Farmaline
  • Oriflame
  • Rituals
  • Douglas
  • Byrdie
  • Jafra
  • The Ordinary

Dobra luksusowe

  • Swarovski
  • Farfetch
  • Rolex
  • Vestiaire Collective
  • Tissot
  • Ssense
  • Moncler
  • Nordstrom
  • Chrono24
  • Tag Heuer

Ranking pokazał również silną obecność takich graczy jak Skims (Kim Kardashian) w kategorii 10 najlepszych producentów-projektantów/gwiazd/influencerów w kategorii dóbr luksusowych.

Zmiany na rynku mody

Branża mody i urody przechodzi transformację cyfrową, a modele generowane przez AI zmieniają sposób, w jaki marki prowadzą marketing i działają. Przykładowo, H&M wyznacza standardy etycznego wdrażania sztucznej inteligencji, tworząc cyfrowe bliźniaki, których współwłaścicielami są prawdziwe modelki i modele.

Z kolei Inditex redefiniuje globalną modę fast fashion, tworząc zarówno oferty premium, jak i takie z ultraniskimi cenami. Przykładowo, Zara ewoluuje w kierunku marki „dostępnego luksusu”, oferując immersyjne doświadczenia zakupowe, takie jak Zara Café.

>>> Więcej informacji na temat raportu „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe” przeczytasz tutaj.

źródło: Cross-Border Commerce Europe, opracowanie: Agata Drynko

PS  #NMInsights: Cross-Border Commerce Europe: Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe [RAPORT]