Kluczowe dane rynkowe (przychody, GMV, udział w rynku)
Okazuje się, że obszar handlu online i offline w branżach mody, urody i towarów luksusowych jest wyceniany na 719 mld euro. Oczekuje się, że jego wartość wzrośnie o 2% do 2025 r. W Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii rynek ten osiągnął obroty w wysokości 213 mld euro w 2023 r., z czego 82 mld euro stanowiły obroty transgraniczne. Przewiduje się, że do 2024–2025 r. rynek będzie wart 224 mld euro, co oznacza wzrost o 5%.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Udział handlu internetowego w całkowitym handlu modą i towarami luksusowymi wynosi 27%, a handel internetowy modą i takimi towarami jest wart 145 miliardów euro. Udział handlu online w całkowitym w branży kosmetycznej i luksusowej wynosi 39% i jest wart 68 miliardów euro.
Handel internetowy w branży modowej i luksusowej (145 mld euro) stanowi 62% całkowitego rynku mody, urody i towarów luksusowych online, natomiast handel internetowy urodą i towarami luksusowymi (wartość: 68 mld euro) stanowi 32% całej sprzedaży online. Handel internetowy towarami luksusowymi (39 mld euro) stanowi jego 18%.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Amazon na czele sprzedawców modowych online
Raport zawiera również informacje na temat największych sprzedawców internetowych w kategoriach Moda i Uroda.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
RYNEK MODOWY ONLINE
- Amazon,
- AliExpress,
- TEMU,
- eBay,
- Etsy,
- Shein,
- Zalando,
- Trenyol,
- Vinted,
- Cider.
RYNEK URODOWY ONLINE
- Notino,
- The Ordinary,
- Fragrantica.com,
- Cerave,
- Oriflame,
- ELF Cosmetics,
- Allbeauty,
- Avon,
- Byrdie.
Strategie i wyzwania marek w e-commerce
Wśród wymienionych w raporcie „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe” wyzwań, jakie stoją przed markami sprzedającymi online, na pierwszym miejscach znalazły się:
- ultraszybcy sprzedawcy, tacy jak TEMU czy Shein, którzy wyznaczają nowe potrzeby i trendy wśród konsumentów,
- rekomendacje celebrytów wraz z rosnącym w siłę znaczeniem mediów społecznościowych, coraz częściej wykorzystywanych jako kanał sprzedażowy, a nie tylko miejsce na reklamę.
Więcej na temat raportu „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe” przeczytasz TUTAJ >>
PS NMInsights: Polski rynek e‑commerce będzie wart 192 mld zł w 2028 roku [RAPORT]
Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój”, opracowanego przez Strategy&, dalszy wzrost rynku w Polsce będzie napędzany poprawą funkcjonalności platform zakupowych oraz rosnącym zaufaniem konsumentów do e‑commerce.