#NMInsights TrustMate.io: Lokalny handel internetowy 2024, czyli e-commerce „po sąsiedzku” w Polsce [BADANIE]

#NMInsights TrustMate.io: Lokalny handel internetowy 2024, czyli e-commerce „po sąsiedzku” w Polsce [BADANIE]
Jak często internauci poszukują informacji na temat firm i usługodawców zlokalizowanych niedaleko nich? Czego najczęściej poszukują? Co biorą pod uwagę, przy wyborze lokalnej firmy czy też dostawcy usług?
O autorze
1 min czytania 2024-11-07

>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.

Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada pierwszy w naszym kraju raport na temat „Lokalny handel internetowy 2024”, przygotowany przez platformę TrustMate.io. 

Jakich biznesów Polacy szukają lokalnie online 

Jak wynika z badania „Lokalny handel internetowy 2024”, Polacy najczęściej wyszukują w internecie pobliskich restauracji i hoteli (40,57%), lokalnych sklepów z odzieżą i tekstyliami (29,01%) oraz artykułami RTV-AGD (27,48%). Do pierwszej piątki, weszły także nieopodal zlokalizowane zakłady fryzjerskie i salony piękności (25,59%) oraz wszelkiego rodzaju lokalne sklepy. (23,59%). W drugiej piątce znalazły się instytucje i urzędy (22,05%), specjaliści od napraw, np. hydraulików, mechaników (21,58%), firmy zajmujące się turystyką, np. biura podróży (19,22%), sklepy z żywnością i napojami (19,22%) oraz firmy i instytucje zajmujące się rozrywką i rekreacją, w tym teatry, opery, muzea, etc.(18,28%). 

Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak często Polacy szukają w internecie lokalnych biznesów

Trustmate.io zbadał także, jak często Polacy szukają w internecie lokalnych biznesów. Najwięcej respondentów wskazało odpowiedź kilka razy w tygodniu (18,19%). Na drugim miejscu znalazło się wskazanie kilka razy w miesiącu (16,7%). Na ostatnim miejscu podium znalazła się odpowiedź raz w miesiącu 12,72%. W pierwszej piątce najpopularniejszych odpowiedzi znalazły się jeszcze dwie odpowiedzi, tj. raz w tygodniu (9,34%) oraz codziennie (9,15%), zajmując odpowiednio czwarte i piąte miejsce wśród najpopularniejszych odpowiedzi badania. Łącznie 36,68% respondentów wyszukuje co najmniej razy w tygodniu lub częściej informacji o lokalnych firmach i instytucjach.

Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dlaczego Polacy wybierają konkretną lokalną firmę

Wśród trzech najważniejszych powodów, dla których respondenci najczęściej wybierają konkretną lokalną firmę, są: atrakcyjna cena (70,4%), pozytywne opinie klientów (64,03%) oraz niedużą odległość od miejsca zamieszkania (45,28%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.

Raport „Lokalny handel internetowy 2024” został opracowany na podstawie badania przeprowadzone na zlecenie TrustMate.io, przez firmę badawczą UCE RESEARCH, na reprezentatywnej próbie 1006 osób, w dniach 17-18 października 2024 r., metodą CAWI.

Zdjęcie główne: Freepik

PS Rynek reklamy w Polsce – wrzesień 2024 [BADANIE]