>>> Więcej zestawień, topów i raportów znajdziesz w NM Insights.
Na te, a także wiele innych pytań, odpowiada pierwszy w naszym kraju raport na temat „Lokalny handel internetowy 2024”, przygotowany przez platformę TrustMate.io.
Zobacz również
Jakich biznesów Polacy szukają lokalnie online
Jak wynika z badania „Lokalny handel internetowy 2024”, Polacy najczęściej wyszukują w internecie pobliskich restauracji i hoteli (40,57%), lokalnych sklepów z odzieżą i tekstyliami (29,01%) oraz artykułami RTV-AGD (27,48%). Do pierwszej piątki, weszły także nieopodal zlokalizowane zakłady fryzjerskie i salony piękności (25,59%) oraz wszelkiego rodzaju lokalne sklepy. (23,59%). W drugiej piątce znalazły się instytucje i urzędy (22,05%), specjaliści od napraw, np. hydraulików, mechaników (21,58%), firmy zajmujące się turystyką, np. biura podróży (19,22%), sklepy z żywnością i napojami (19,22%) oraz firmy i instytucje zajmujące się rozrywką i rekreacją, w tym teatry, opery, muzea, etc.(18,28%).
Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.
Jak często Polacy szukają w internecie lokalnych biznesów
Trustmate.io zbadał także, jak często Polacy szukają w internecie lokalnych biznesów. Najwięcej respondentów wskazało odpowiedź kilka razy w tygodniu (18,19%). Na drugim miejscu znalazło się wskazanie kilka razy w miesiącu (16,7%). Na ostatnim miejscu podium znalazła się odpowiedź raz w miesiącu 12,72%. W pierwszej piątce najpopularniejszych odpowiedzi znalazły się jeszcze dwie odpowiedzi, tj. raz w tygodniu (9,34%) oraz codziennie (9,15%), zajmując odpowiednio czwarte i piąte miejsce wśród najpopularniejszych odpowiedzi badania. Łącznie 36,68% respondentów wyszukuje co najmniej razy w tygodniu lub częściej informacji o lokalnych firmach i instytucjach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dlaczego Polacy wybierają konkretną lokalną firmę
Wśród trzech najważniejszych powodów, dla których respondenci najczęściej wybierają konkretną lokalną firmę, są: atrakcyjna cena (70,4%), pozytywne opinie klientów (64,03%) oraz niedużą odległość od miejsca zamieszkania (45,28%).
Źródło: TrustMate.io. Badanie zrealizowane na próbie reprezentatywnej 1006 osób, na zlecenie Trustmate przez UCE Research, w dniach 17-18 X 2024 r.
Raport „Lokalny handel internetowy 2024” został opracowany na podstawie badania przeprowadzone na zlecenie TrustMate.io, przez firmę badawczą UCE RESEARCH, na reprezentatywnej próbie 1006 osób, w dniach 17-18 października 2024 r., metodą CAWI.
Zdjęcie główne: Freepik