Do tegorocznej XVI edycji konkursu SKM SAR Effie Awards agencje komunikacji marketingowej oraz reklamodawcy zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 75-osobowe jury pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza (niezależnego eksperta, byłego Prezesa PLL LOT) oraz pod opieką 6 przewodniczących grup jurorskich (lista jury dostępna na: www.effie.pl)
W tym konkursie wybór, przez jury, najlepszych prac jest wielostopniowy. Obrady on-line poprzedziło spotkanie jurorów i wspólne czytanie zgłoszeń oraz dyskusje. Następnie, od 9 lipca do 16 sierpnia, jury oceniało prace on-line, a w dniu 3 września, podczas obrad off-line (po wspólnej dyskusji), zagłosowało na nominacje i nagrody.
Zobacz również
Na obu etapach głosowania jury musiało przemyśleć i ocenić prace przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Oglądano również prace kreatywne i przesłane przez zgłaszających filmy o kampanii.
Lista nominowanych poniżej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Konkurs SKM SAR Effie Awards wspierają media i partnerzy biznesowi:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, Onet., TVN
Sponsorzy Wspierający: AMS, Multikino Media, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV TVN, IMS Sensory Media
Partnerzy Technologiczni: Nextway Group, Samsung
Partnerzy: Nespresso, KUKBUK
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Patroni Medialni: Radio Zet Chilli, ThinkThank, NowyMarketing.pl, Biznes.pl, Monitor Magazine
Honorowy Patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym PKPP Lewiatan.