TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Norbert Kowalski (Mobiem): Wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy

Norbert Kowalski (Mobiem): Wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy
– Tak naprawdę marketing to proces, który wymaga holistycznego podejścia. Najważniejsze jest zrozumienie zależności, które w nim zachodzą i umiejętność zarządzania nimi. Nie każdemu się to udaje – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Norbert Kowalski, prezes zarządu / CEO Mobiem.
O autorze
3 min czytania 2019-08-12

1. W marketingu najważniejsze jest…

Zdecydowanie wyczucie w działaniu, na które składa się kilka czynników. Przede wszystkim istotna jest umiejętność dopasowania komunikatu do grupy odbiorców. W branży wiele mówi się o personalizacji przekazu, segmentowaniu użytkowników – to ważne, aby przekaz docierał we właściwe miejsce i miał szansę być zauważony. A do tego musimy mieć dobre przygotowanie i właściwą egzekucję. Kluczowe jest również wyciąganie wniosków – z danych, tych pochodzących od klienta i agencji. Tak naprawdę marketing to proces, który wymaga holistycznego podejścia. Najważniejsze jest zrozumienie zależności, które w nim zachodzą i umiejętność zarządzania nimi. Nie każdemu się to udaje.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Obecny projekt zarządzania spółką Mobiem, chociaż z Grupą Interia.pl jestem związany od 2006 roku, a przez ostatnie 9 lat zarządzałem siecią reklamową AdRetail.pl. Ktoś mógłby pomyśleć, że praca przez tyle lat w jednych strukturach to już rutyna i ciągłe powielanie tego samego schematu. Nic bardziej mylnego. W każdym miejscu, w którym byłem, pojawiał się szereg możliwości rozwoju i realizacji genialnych projektów. Taka też jest praca w Mobiem – agencji, która ma niesamowite produkty praktycznie dla każdego klienta, oraz… mnóstwo danych do analizy. A wszystko, co okraszone danymi jest bardzo ekscytujące i twórcze.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Rozstanie ze strukturą, którą tworzyłem przez 9 lat. To była bardzo ciężka decyzja, która nie przyszła mi łatwo… Cały zespół Adretail.pl to dobrze naoliwiona maszyna, która obecnie ma świetnego zarządzającego Karola Kamińskiego i nie mam wątpliwości, że Karol utrzyma i odpowiednio poprowadzi Adretail.pl. Chęć wyzwań i nowe obszary do eksploracji jednak zwyciężyły. Zadania w Mobiem są równie ekscytujące i myślę, że zostanie prezesem jednej z czołowych agencji marketingu mobilnego w Polsce, jako wyzwanie pretenduje o palmę pierwszeństwa. Natomiast czas pokaże, czy będzie to numer 1 na mojej liście.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Wymyślenie, stworzenie i zarządzanie siecią reklamową skierowaną do branży retail. To prawie 9 lat tworzenia serwisów opartych o content promocji i kuponów. To też intensywny okres budowania świadomości brandu wśród marketerów i rynku, na którym może zaistnieć taki produkt. Jak zaczynaliśmy projekt w 2010 roku tylko nieliczne marki retail, jak sieci handlowe były obecne online, a producentów można było liczyć na palcach dwóch rąk. Dlatego przetrwanie tego biznesu, a nawet generowanie przychodów, było olbrzymim sukcesem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Trudno byłoby mi wybrać jedną kampanię, bo w ostatnim czasie pojawia się wiele interesujących realizacji. Patrząc wyłącznie na rynek mobilny, chciałbym wyróżnić tę, którą zrealizowaliśmy w naszej agencji. To była akcja promocyjna skierowana do leśników! Tak, udało się wyemitować kampanię do tak wąskiej grupy odbiorców. Jednak niewątpliwym sukcesem był jej efekt – sprzedaż samochodu i to niekoniecznie jeepa. Tak, jeśli pytacie o to, czy leśnicy mają smartfona, to potwierdzam. I jak się okazało po naszej kampanii, są przy tym całkiem responsywni.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Może będę się powtarzał i nie będę przy tym oryginalny, ale – kolejny rok mobile! Mobile, który stał się właśnie trendem, a nie zjawiskiem czy anegdotą podczas branżowych wydarzeń. Niewiele osób o tym wie, ale w 2018 roku miało miejsce przełomowe wydarzenie – przecięły się linie desktop/mobile, co oznacza, że już ponad 50% użytkowników Internetu to internauci mobilni. Trendy to oczywiście wykorzystanie danych do bardziej precyzyjnego i efektywnego profilowania kampanii reklamowych. Myślę, że wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

W zasadzie nie uważam, aby któreś z działań w marketingu były przereklamowane. Myślę, że jeśli ktoś zajmuje się marketingiem i robi to dobrze, tzn. jest na bieżąco z trendami lub je tworzy, zwraca uwagę na otoczenie rynkowe, potrzeby klientów, użytkowników, a działania przynoszą zamierzone efekty, to warto o tym mówić i się chwalić. Oczywiście pod warunkiem, że wszystkie przekazywane informacje są prawdziwe, a nie naciągane – bo to już zaliczam do grzechów głównych marketingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Nie będę odkrywczy, ale odpowiednio napisany brief, który pozwala na dobre rozpoznanie klienta, zbadanie jego potrzeb i celów kampanii, analizę sytuacji wyjściowej. Bardzo cenię sobie także uczciwe i partnerskie podejście do współpracy i działanie dla dobra drugiej strony. Takie nastawienie gwarantuje sukces kampanii i wymierne efekty dla wszystkich.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Muszę tu wymienić przynajmniej kilka źródeł. Przede wszystkim są to moi pracownicy – świetni specjaliści, których wiedzę i pracę doceniam każdego dnia. Ciągły rozwój i inwestycja w szkolenia. Partnerzy i dostawcy technologii, z którymi współpracujemy lub zamierzamy współpracować. Oraz inspiracje z tzw. życia, stawiającego wciąż nowe wyzwania, wymagające kreatywnych rozwiązań, i które ciągle pomagają rozwijać siebie, zespół oraz ulepszać dostarczane rozwiązania i produkty.

10. Moja kampania marzeń…

To taka, o której się dużo mówi. Na pewno z wykorzystaniem dużych formatów i rich mediów. W Mobiem mamy repozytorium wszystkich kreacji klientów i przyznam, że niektóre z nich ocierają się o to zaszczytne miano „kampania marzeń”. Mam jednak nadzieję, że realizacja reklamowa, która będzie benchmarkiem dla kolejnych pokoleń marketingowców, jeszcze przede mną. 🙂

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

To jeden z elementów zarządzania agencją marketingu mobilnego. To codzienny sprawdzian i pasmo niekończących się wyzwań. To przygoda. Na tym opiera się handel, a dobrze realizowany marketing daje dużo satysfakcji i rozwija zarówno firmę, jak i tworzący ją zespół.