Property Design Awards 2019 to 4. edycja konkursu, w którym nagrodzone zostały najlepsze, ukończone w 2018 roku komercyjne i publiczne projekty w Polsce. Nordea Bank Abp Oddział w Polsce otrzymał nagrodę za najlepszą realizację komercyjnej przestrzeni pracy. Zaprojektowane przez pracownię Workplace Solutions biuro Scandinavia Office znajduje się w gdyńskim kompleksie biurowym Łużycka Office Park.
– Jesteśmy dumni z otrzymanej nagrody, ale przede wszystkim z doskonałych rozwiązań, które służą naszym pracownikom. Uważam, że dobry design biura to przede wszystkim funkcjonalność, która dobrze sprawdza się w codziennej pracy, ale również cieszy oko estetyką. Nagrodzone przestrzenie biurowe są bezpośrednim nawiązaniem do skandynawskich korzeni Nordea. Udało się stworzyć biuro zgodne z oczekiwaniami pracowników IT – wspierające charakter ich pracy oraz dzięki swojej atrakcyjności – przyciągające nowych kandydatów – mówi Mikołaj Ługowski, dyrektor Nordea Bank Abp Oddziału w Polsce.
Zobacz również
Miniatura skandynawskich miast
Na 5,5 tys. m2 powierzchni Scandinavia Office pracuje prawie 500 osób. Przestrzeń została zaprojektowana w taki sposób, aby nieszablonowy design łączyć z funkcjonalnością, wpisującą się w nowoczesną koncepcję Activity Based Workplace. Aż 40% powierzchni w biurze stanowią nieformalne przestrzenie wspierające spontaniczne spotkania i wymianę wiedzy. Powierzchnia została podzielona na strefy odpowiadające różnym rodzajom aktywności – od pracy w skupieniu, przez wideokonferencje, po burze mózgów. Na wczesnym etapie projektu przeprowadzone zostały warsztaty z pracownikami IT, którzy określili swoje oczekiwania wobec planowanej przestrzeni.
– Dzięki temu, że Nordea była otwarta na wiele pomysłów, przetestowaliśmy nowe, bardziej wydajne modele przestrzeni dedykowanej zespołom. Powstałe strefy pracy indywidualnej, tak zwane „home zones”, są stonowane i funkcjonalne. Pozwalają się skupić i daleko im do typowych otwartych open space’ów. Za to w strefach wspólnych uwagę zwracają design i narracyjne akcenty – mówi Bogusz Parzyszek, założyciel i prezes Workplace Solutions.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Motywem przewodnim łącznie pięciu pięter biura, znajdujących w dwóch budynkach kompleksu Łużycka Office Park, jest architektura czterech skandynawskich stolic. Część powierzchni poświęcona Kopenhadze była inspirowana m.in. placem Superkilen oraz siecią dróg rowerowych, z których słynie duńskie miasto. W „Sztokholmie” umieszczone zostały klasyczne drewniane, szwedzkie domki w tradycyjnym kolorze Falun Red. Źródłem inspiracji dla piętra nawiązującego do Helsinek był z kolei nowoczesny kościół Temppeliaukio. W przestrzeni „Oslo” widać natomiast nawiązania do wielokrotnie nagradzanego budynku tamtejszej Opery.
– Nagrodzony projekt to bez wątpienia najbardziej zaawansowana realizacja, jaką mieliśmy okazję do tej pory przeprowadzać. Cieszymy się, że przy naszym udziale powstała przestrzeń, która wyznacza biurowe trendy nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Tego rodzaju projekty będą z pewnością nabierały znaczenia, bo na coraz trudniejszym, z punktu widzenia rekrutacji, rynku pracy kreatywnie zaaranżowane, niestandardowe i wspierające efektywną pracę biuro staje się jedną z głównych przewag w procesie pozyskania i utrzymania pracowników. To szczególnie istotne w branży IT – dodaje Halina Gniadecka z Allcon Investment, będącego właścicielem kompleksu Łużycka Office Park.