Odkąd został po raz pierwszy zaprezentowany światu ponad 50 lat temu, trefoil przeżył tysiące wcieleń, trafiając na stopy wszystkich, od sportowców po pionierów kultury. Zaznaczając nadejście nowej ery dla marki, w tegorocznej kampanii adidas Originals chce docenić każdego, kto przez lata wybierał produkty z kultową koniczyną. Robi to poprzez wyjątkowe hasło, które stanie się motywem przewodnim adidas Originals na 2023 rok: „We Gave the World an Original. You Gave Us a Thousand Back.”
Wraz z nowym hasłem przewodnim, marka wprowadza nowy kierunek wizualny, który oddaje hołd liczbie trzy, obecnej w historii marki od zawsze. adidas stosuje nowy font w swojej identyfikacji wizualnej i odświeża sam trefoil – stosowany wcześniej napis „adidas” został usunięty spod znaku.
Zobacz również
Najnowsza kampania marki adidas Originals opowiada o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości trefoil, na czele z trzema filmami nakręconymi przez trzech kreatywnych pionierów oraz wyborem zdjęć ułożonych w tryptyki, z których każdy koncentruje się na jednej z ponadczasowych „postaci” z historycznego archiwum Trzech Pasków – Superstar, Gazelle i Sambie.
W pierwszym filmie z serii, słynny reżyser i założyciel studia produkcyjnego LoveSong, Daniel Wolfe, stworzył kreatywną opowieść o modelu Superstar. Reżyser został też mentorem dla pozostałych wschodzących twórców odpowiedzialnych za filmowe produkcje z serii. Film Wolfe’a przedstawia podróż Superstar od ikony boiska do symbolu kultury, począwszy od przyjęcia modelu Superstar przez profesjonalnych koszykarzy na boisku, poprzez słynną grupę hip-hopową RUN DMC, która wstrząsnęła światem nosząc buty z charakterystycznym czubkiem w kształcie muszli.
W kolejnym filmie filmowiec-samouk, Will Dohrn, opowiada historię kultowej sylwetki Gazelle przez pryzmat młodej bohaterki, która porusza się przez epoki – ubrana w archiwalną odzież adidas, zgodnie z osią czasu – spotykając po drodze duet łyżwiarzy Mike’a Arnolda i Milesa Silvasa. Wprowadzone jako but treningowy, a następnie noszone na bieżni: film Dohrna to bieg w czasie i przestrzeni, pokazujący, w jaki sposób Gazelle zostały zaadaptowane.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dopełnieniem filmowego trio jest produkcja znanej artystki wizualnej Justyny Obasi, który celebruje historię modelu Samba. Choć pierwotnie model zadebiutował pod inną nazwą, media pieszczotliwie nadały mu przydomek „Samba”, porównując fantazyjne ruchy nóg piłkarzy do tancerzy samby. Uchwycając tę mityczną opowieść i ożywiając podróże Samby przez przestrzenie, miejsca i epoki, Obasi opowiada historę zaczynając od pokazania modelu na stopach młodych piłkarzy i kończąc na kulturowych scenach, których Samba była częścią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdemu filmowi towarzyszy zestaw zdjęć tryptykowych autorstwa Chadwicka Tylera. Niektóre z nich przedstawiają partnerów, współpracowników i przyjaciół marki, którzy pomogli opowiedzieć historię treofil na całym świecie.
Nowa kampania marki została opracowana w ramach pogłębionego procesu badawczego, który miał na celu dokładne przedstawienie historii wszystkich trzech sylwetek, uwzględniając archiwale informacje śledzące historię każdego buta na przestrzeni lat: od ich powstania, aż po subkultury, które je przyjęły. Archiwalne ubrania zostały wypożyczone z osobistego archiwum Nic Galway’a, wiceprezesa ds. kreatywnych adidas w Herzogenaurach w Niemczech. Niektóre z nich pozyskano również w Los Angeles i Wielkiej Brytanii.
Filmom towarzyszą trzy różne ścieżki dźwiękowe. W przypadku Superstar utwór „Tears” z albumu Son of My Father włoskiego kompozytora Giorgio Morodera z 1972 roku, który zapewnia rytm i energię definiującą epokę. W filmie o modelu Gazelle, szybkie rytmy „Running One” Johnny’ego Klimka, Reinholda Heila i Toma Tykwera, które służą jako siła napędowa sekwencji i scen akcji. Dopełnieniem tego trio jest „Cosmic Dancer” T. REXa, który w ekstrawagancki sposób nawiązuje do popowej wrażliwości i pomaga uczcić pochodzenie nazwy Samba.
Najnowsza kampania marki adidas Originals to zbiór ponadczasowych historii, opowiedzianych na nowo z myślą o przyszłości.
Twórcy kampanii:
- Agencja kreatywna: Johannes Leonardo
- Produkcja filmu: Lovesong przy wsparciu Monkey Films
- Reżyserzy filmowi: Daniel Wolfe, Justyna Obasi, Will Dhorn
- Zdjęcia: Chadwick Tyler
- Scenograf: Andrew Clark
PS adidas oraz Raków Częstochowa ogłaszają współpracę
Mistrz Polski, Raków Częstochowa, podpisał kontrakt z nowym sponsorem technicznym i od 1 lipca dołącza do piłkarskiej rodziny adidas.
PS2 Inwestorzy pozwali adidas za ukrywanie antysemickich zachowań Kanyego Westa
Grupa inwestorów złożyła 28 kwietnia br. pozew zbiorowy przeciwko adidasowi, w którym oskarża markę o ukrywanie przed nimi wiedzy o antysemickich poglądach rapera Ye, znanego wcześniej jako Kanye West.