Koncept marki, w którym spotykają się luksus ze swobodną energią ulicy, kultura niszowa z popularną, to ekskluzywny klub dla ludzi, którzy widzą modę jako inspirujące pole możliwości i wiedzą, jak bawić się trendami.
Zobacz również
Avant-garde
Tego zadania podjęła się jedna z największych agencji brandingowych w Polsce – Dragon Rouge. Zainspirowani oryginalnością, kreatywnością i odwagą grupy docelowej oraz samego klienta, stworzyła ideę pozycjonowania „Prime Choice”. PRM to miejsce pierwszego wyboru dla osób ceniących to, co w awangardzie oraz lubiących torować nowe trendy. Jednocześnie „Prime choice” stało się hasłem marki, dekodującym nazwę PRM i wspomagającym jej zapamiętywanie.
– PRM to koncept dedykowany społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. To miejsce dla tych, którzy nie boją się eksperymentować, dążąc do najbardziej rezonujących z własnymi wartościami wyborów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z identyfikacji wizualnej zaprojektowanej przez Dragon Rouge, gdyż nowy branding PRM idealnie wpisuje się w redefinicję biznesu, połączoną ze zmianą pozycjonowania naszej marki i kierunkiem rozwojowym, który sobie wyznaczyliśmy, łączącym kreatywność i świat marek luksusowych – dzieli się z nami Kamil Bajołek, Dyrektor Marki PRM.
Idea Prime Choice tak silnie zarezonowała z identyfikacją marki, że na jej kanwie została stworzona kampania launchująca markę, opracowana przez agencję Saatchi&Saatchi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pod prąd
Analiza kategorii e-commerce (nawet tych z wyższej półki) oraz marek ze świata luxury fashion pokazała, że cała osobowość, kreatywność i indwidualizm tych marek, rzadko wyraża się w samym znaku. Idąc za pozycjonowaniem marki, w PRM postanowiono wyłamać się z tej tendencji i zamiast prostego typograficznego logotypu, znaleźć mocną, dystynktywną i oryginalną formę. Z jednej strony nowy znak spełnia wszystkie wytyczne funkcjonalne, takie jak czytelność, nawet w małych aplikacjach, możliwość współwystępowania ze znakami innych marek, łatwość lokowania na różnych layoutach, a z drugiej – jest jedyny w swoim rodzaju – łączy różne konwencje i bawi się formą. Tak jak marka, którą reprezentuje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PRM to oryginalnie wykreślone, szeryfowe, dwuelementowe litery, ułożone względem siebie na różnych wysokościach, zamknięte i skropowane aplą. Całość kształtu dopełnia symbol „1”, który może, w zależności od kompozycji layoutowej, oddzielać się od znaku.
Znak to podstawa
PRM tworzy własne treści wizualne, dużo jednak – jak każdy e-commerce – korzysta z kontentu marek dostępnych w ich ofercie. Pracując nad językiem wizualnym, agencja miała na uwadze to, że liczba touchpointów, w których odbiorcy będą stykać się z pełnym systemem wizualnym marki, będzie ograniczona. Dlatego znak stał się podstawą do budowania charakterystycznych layoutów – od wielkoformatowych outdorów, po małe formaty display. Pozornie zamknięta forma stała się punktem wyjścia do niemal nieograniczonej zabawy znakiem, który od początku był projektowany z myślą o jego potencjale animacyjnym i morficzności. Dzięki temu, PRM tylko przy użyciu samego znaku, może tworzyć charakterystyczne dla siebie nośniki reklamowe. Nawet wtedy, gdy korzysta z kontentu zdjęciowego lub filmowego swoich partnerów.
Znak PRM może występować w różnych formach – na przedłużonej apli, z transparencją w literach lub inwersyjnie. Można go dowolnie skalować i lokować w osi pionowej lub poziomej.
Więcej, niż logo
Znak był też punktem wyjścia do stworzenia serii patternów wykreślonych na podstawie liter „p”, „r” i „m”, które ze względu na swoją elastyczność i morficzność, są bardzo pomocnym elementem wizualnym – zarówno w wersji black&white, jak i z zastosowaniem kolorów marki.
Poza podstawowym i obowiązkowym dla e-commerce zestawem czerni i bieli, w palecie PRM pojawia się połączenie czystego, digitalowego fioletu i ciemnej, organicznej zieleni. Ten miks kolorystyczny współgra z eksluzywnym i niszowym tonality PRM.
Także typografia przewidziana w sytemie marki podkreśla jej eklektyczny i wyrafinowany styl. Dla zapisu headlineów wybrano font NibPRO – nowoczesne, dwuelementowe, szeryfowe retro z twistem w poszczególnych literach i zestawiono to z ultraprostym i eleganckim RoobertemPRO.
Sexy, flexy, bold
Stworzony dla PRM system pozwala na bycie widocznym i rozpoznawalnym na niemal każdym nośniku, a jednocześnie na adekwatne dopasowywanie się do charakteru marek w ofercie. Zaletą tej identyfikacji, docenianej także przez partnerów PRM, jest to, że stanowi adekwatną ramę dla ich kontentu, idealnie współgrającą z obrazem i przekazem. PRM w każdej chwili może stać się subtelny i elegancki, odważny i intensywny czy sensualny i wyrafinowany.
I tak jak PRM, identyfikacja marki nie jest transparentna, niezauważalna, wręcz przeciwnie, zapada w pamięć, zwraca uwagę, ale nie odwraca jej od marek oferowanych przez PRM.
– Design to niezwykle istotny element PRM. W naszej ofercie produktowej stawiamy na marki, które oferują ciekawą estetykę, często na pograniczu klasycznej elegancji inspirowanej stylem ulicznym. Zachowując koherencję identyfikacji, w designie również poruszamy się w przestrzeni pomiędzy kulturą popularną a niszową – lubimy bawić się trendami, ale cenimy najwyższą jakość. Dragon Rouge bardzo trafnie odpowiedział na nasze potrzeby, a nowy branding PRM podkreśla niekończące się pole możliwości adaptacji we wszystkich naszych kanałach komunikacji, zarówno online, jak i offline – podkreśla Kaja Wrzeszcz, Dyrektor Marketingu PRM.
Ekskluzywny klub PRM ma też swoją wyjątkową przestrzeń. 19 kwietnia 2024 roku w FABRYCE NORBLINA, w Pasażu Wernera na poziomie 0, został otwarty pierwszy PRM Concept Store o powierzchni blisko 600 m2 wypełnionych sztuką, designem I kulturą, w tym muzyką.
Dragon Rouge – Międzynarodowa agencja strategii marki, projektowania i innowacji założona w 1984 roku. Globalny zasięg realizowany jest z 8 biur na świecie: Paryża, Londynu, Hamburga, Nowego Yorku, Sao Paolo, Singapuru, Szanghaju oraz Warszawy. W Polsce Dragon Rouge działa od 1994 roku i jest największą agencją o profilu strategiczno – brandingowym.
PS Joanna Rewaj (Dragon Rouge): „Rzeczywistość coraz większej liczby marek to ekspansja na nowe obszary“
Liderem w 2023 r. wydaje się być Pepsico – znaczący redesign 3 dużych marek – Pepsi, 7Up i Mirinda – każdy z osobna godny uwagi, wszystkie odzwierciedlające bieżące trendy i współczesne przekonania odnośnie tego, co wygrywa na półce i w digitalu.