DIMAQ to międzynarodowy standard kompetencji digital marketingowych obecny w 9 europejskich krajach. Do tej pory certyfikat DIMAQ dostępny był na poziomie średniozaawansowanym (Professional) i przeznaczony dla osób, które w swojej pracy prowadzą działania operacyjne z zakresu digital marketingu, m.in. e-marketerów, pracowników agencji, domów mediowych i mediów, a także praktyków tradycyjnego marketingu, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności o działania online.
– W niedługim czasie od uruchomienia DIMAQ w 2015, okazało się, że potrzeba rynkowa w obszarze certyfikacji kompetencji digitalowych jest znacznie szersza niż poziom Professional skierowany do specjalistów, którzy na co dzień korzystają z narzędzi e-marketingowych. Swoją wiedzę i konkurencyjność chcą podnosić także te osoby, które e-marketingiem nie zajmują się operacyjnie, ale w swojej pracy powinny posiadać ogólną wiedzę o procesach i możliwościach z zakresu promocji online – wyjaśnia Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji IAB Polska.
Zobacz również
W odpowiedzi na potrzebę rynku w czerwcu 2019 wprowadzony został nowy, podstawowy poziom certyfikatu. DIMAQ Basic weryfikuje rozumienie kluczowych pojęć z digital marketingu i umiejętność jego zastosowania w biznesie. Skierowany jest w szczególności do: właścicieli i zarządzających firmami, a także dla studentów i absolwentów różnych kierunków, którzy dopiero wchodzą na e-marketingowy rynek pracy. Certyfikat DIMAQ na poziomie Basic rekomendowany jest ponadto dla marketerów, którzy zlecają działania operacyjne z e-marketingu innym podmiotom; specjalistów i menedżerów ds. sprzedaży oraz project managerów, analityków, pracowników działów zakupów, IT i HR, którzy są zaangażowani w procesy cyfryzacji.
– W obliczu transformacji cyfrowej gospodarki kompetencje digitalowe stają się kluczowe, wręcz niezbędne. Ten postępujący szybko proces wymaga od pracowników nowych umiejętności, czego bardzo dobrym przykładem jest branża reklamowa. Zapotrzebowanie na wiedzę i umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego sprawia, że podejmujemy nowe działania i doskonalimy istniejące programy edukacyjne – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Certyfikat DIMAQ Basic oraz Professional stanowi oficjalne potwierdzenie kwalifikacji w obszarze digital marketingu na międzynarodowym rynku pracy. Aby uzyskać certyfikat DIMAQ należy zdać egzamin, który odpowiednio w stopniu średniozaawanowanym lub podstawowym, sprawdza kompleksową wiedzę z 12 obszarów e-marketingu: strategia, content marketing, programmatic, display advertising, prawo w internecie. Ważność certyfikatu na obu poziomach jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Więcej informacji: https://dimaq.pl/dimaq-basic/
Słuchaj podcastu NowyMarketing