Badania przeprowadzone na zlecenie Axe dowodzą, że aż 9 na 10 kobiet uznaje za najbardziej atrakcyjnych tych mężczyzn, którzy czują się dobrze sami ze sobą. Mimo to panowie wciąż odczuwają presję męskich stereotypów narzucanych im przez otoczenie. Nowa gama produktów pielęgnacyjnych zachęca mężczyzn do podkreślenia swojej indywidualności – jakakolwiek ona by nie była. Promocję polskiej odsłony kampanii wspierają znani mężczyźni, m.in. Wojciech Sosnowski, znany raper i dziennikarz (pseud. Sokół) – udzielając głosu do spotu reklamowego.
Jak podkreśla Katarzyna Rogowska – Brand Manager – AXE to marka, która zawsze mówiła o atrakcyjności. Po latach badań wiemy, że to co czyni mężczyznę najbardziej atrakcyjnym jest… on sam. Jego siła i słabość, jego indywidualność, a przede wszystkim sposób w jaki to wyraża i manifestuje otoczeniu. Pomimo to mężczyźni nie czują się komfortowo obnażając swoje prawdziwe „Ja”. Obawiają się reakcji otoczenia i konfrontacji z wciąż żywymi męskimi stereotypami. Strach przed byciem zaszufladkowanym, czy zawstydzonym ma wpływ na ich zachowanie oraz wygląd zewnętrzny. Każdy ma w sobie „to coś” ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że właśnie to czyni go atrakcyjnym. Dlatego w 2016 rzucamy mężczyznom wyzwanie – „Find Your Magic” i pokazujemy jak bardzo są atrakcyjni będąc sobą.
Zobacz również
Męskość w liczbach
Wyniki badań* przeprowadzonych na zlecenie AXE, w których wzięło udział ponad 3 500 tysiąca mężczyzn z 10 krajów świata, dowodzą, że bez względu na szerokość geograficzną mężczyźni czują presję związaną z potrzebą sprostania stereotypowym wzorcom męskości. Jednocześnie, 9 na 10 kobiet uznaje mężczyzn za bardziej atrakcyjnych, gdy są po prostu sobą, podczas gdy tylko 20%-om pań podoba się stereotypowo „męski” wzorzec. Warto podkreślić, że średnio jedynie 15% ankietowanych mężczyzn przyznaje, że są atrakcyjni. Dlatego Marka Axe podjęła trudne wyzwanie – chce pokazać mężczyznom, że warto podkreślać swoją indywidualność oraz walczyć ze stereotypami. Bo to właśnie one przeszkadzają im w wyrażaniu siebie.
„Find your magic” – wyzwanie dla każdego mężczyzny
Głównym elementem komunikacji nowej kampanii AXE będzie emocjonalny film reklamowy prezentujący plejadę różnych męskich osobowości, których łączy jeden wspólny mianownik – każdy ma w sobie „to coś” co sprawia, że czuje się atrakcyjny – wygrywają pewnością siebie i uznaniem w oczach innych ludzi, w szczególności kobiet. W polskiej edycji kampanii nie zabraknie również mężczyzn, którzy wyłamując się schematom żyją po swojemu – realizują swoje pasje, a przede wszystkim odnaleźli swój sposób na atrakcyjność. W akcji promującej nowe oblicze AXE wezmą udział m.in: Sokół, Łukasz Jakóbiak, Martin Stankiewicz oraz grupa Abstrachuje.
Axe – komunikacja dla każdego mężczyzny
Działania reklamowe i promocyjne związane z kampanią obejmować będą bogate portfolio mediów – telewizję, kino, Internet, media społecznościowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania rusza 1.04.2016.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję kreatywną, scenariusz oraz realizację filmu odpowiada agencja 72andSunny. Adaptację filmu na polski rynek przygotowała agencja DDB&Tribal, która będzie odpowiadała również za działania w Internecie. Działania PR będzie prowadziła agencja Atelier PR, za planowanie mediów odpowiada dom mediowy Mindshare. Za koncepcję i koordynację działań z youtuberami odpowiadać będzie agencja influencer marketing Hash.fm
* Badania AXE – zostały przeprowadzone w 10 krajach: UK, USA, Brazyli, Argentynie, Indiach, Turcji, Niemczech, Rosji, Chinach, Meksyku i Tajlandii.