IdeaPad to seria multirozrywkowych laptopów marki Lenovo stworzona tak, by każdy znalazł w niej model idealnie dopasowany do swoich potrzeb. Produkty łączą w sobie
3 cechy: Design – wyrażony nowo zaprojektowaną obudową, Moc – dzięki ósmej generacji procesorów Intel® Core™, Grafikę – z możliwością wyboru karty graficznej nawet do nVidia GeForce MX150.
Zobacz również
Bohaterem kampanii został model IdeaPad 520, który oprócz systemu Windows 10 Home, procesora Intel Core i5 i grafiki Geforce 940MX 4GB gwarantuje wysokiej jakości dźwięk dzięki głośnikom Harman z Dolby Audio i obraz dzięki rozdzielczości Full HD. Dostępu do poufnych danych dodatkowo strzeże wbudowany czytnik linii papilarnych. Ostatnim podkreślonym w kampanii autem jest ułatwiająca pracę po zmroku, podświetlana klawiatura. Produkty z rodziny IdeaPad dostępne są w wersji klasycznej, a także w wersji „Slim” (oznaczones literą S, np. Ideapad 720s).
Celem przewodnim kampanii realizowanej dla marki Lenovo jest zwrócenie uwagi grupy docelowej na nową odsłonę laptopów IdeaPad, które są połączeniem bardzo atrakcyjnych parametrów technicznych i świetnego designu, na który składa się wysoka jakość wykonania. Co więcej, sprzęt ten jest przystępny cenowo i idealnie nadaje się zarówno do pracy, jak rozrywki. Naszymi działaniami chcieliśmy wynieść te laptopy na zupełnie nowy, wyższy poziom – powiedziała Katarzyna Włodarczyk, Senior Account Manager, Change Serviceplan.
W koncepcji kreatywnej kampanii internetowej wykorzystano popularny ostatnio motyw oddly satisfying polegający na konstruowaniu ciekawych ujęć, precyzyjnych scen, nieoczywistych zbliżeń lub zaskakujących obrazków, które następnie są zapętlane i tworzą spójne video. Wszystko po to, by za pomocą przyciągających wzrok treści, jak najdłużej utrzymać zainteresowanie odbiorcy. Podobny motyw został wykorzystany także w kampanii telewizyjnej, na potrzeby której stworzono dwie wersje spotów – dłuższą 30-sekundową oraz krótszą 15-sekundową.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kolejnym ważnym elementem koncepcji kreatywnej było oparcie wszystkich przygotowywanych kreacji na zasadzie multikanałowości i multiformatowości. Zostały one stworzone tak, by ich poszczególne elementy można było zaadaptować do kanałów social media, urządzeń mobilnych oraz targetowania pod zainteresowania, w których pielęgnowaniu pomagają wysokiej jakości głośniki czy ekran.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię telewizyjną można oglądać w ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych do 7 stycznia 2018 roku. Równolegle prowadzona jest kampania video online zarówno na serwisach VOD, jak Facebooku i YouTube, działania display oraz w mediach społecznościowych. Działania w Internecie będą prowadzone do końca grudnia 2017 roku.
Za przygotowanie strategii komunikacji i idei kreatywnej, a także zaproponowanie rozwiązań dla każdego kanału komunikacji, m.in. produkcja spotów, materiałów OOH, na portale internetowe i na potrzeby mediów społecznościowych odpowiadała agencja Change Serviceplan. Przygotowaniem strategii mediowej, zakupem mediów do kampanii telewizyjnej i internetowej zajął się dom mediowy Value Media.
Kampania jest kolejną realizacją prowadzoną dla firmy Lenovo – Change Serviceplan i Value Media wspólnie odpowiadają za proces zarządzania obecnością Klienta w mediach od września 2015 roku. Ambicją wspólnej obsługi Lenovo przez obydwie spółki jest proponowanie klientowi nowoczesnych rozwiązań kreatywno-mediowych. W tym przypadku szczególny nacisk położono na to, żeby kampania dla serii IdeaPad była w 100% adaptowalna zarówno w telewizji jak i w social mediach.