Nowa odsłona oficjalnej strony Ekstraklasa.org z projektem statystycznym InStat

Z początkiem sezonu 2016/17 Ekstraklasa wystartowała z dwoma projektami, z których mogą korzystać kibice polskiej piłki ligowej. Dostawcą profesjonalnych danych techniczno-taktycznych z meczów została firma InStat.
O autorze
2 min czytania 2017-08-11

Raporty statystyczne są na żywo przekazywane klubom, natomiast kibice mogą zapoznać się z nimi na nowej odsłonie strony Ekstraklasa.org oraz w mediach społecznościowych ligi.

W poprzednim sezonie aż czternaście klubów LOTTO Ekstraklasy posiadało indywidualne umowy z firmą InStat na dostarczanie danych. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klubów, Zarząd Ekstraklasy S.A. postanowił dokonać centralnego zakupu tych narzędzi i udostępnić je bez dodatkowych kosztów wszystkim klubom.

Umowa została podpisana na dwa sezony (2017/2018 i 2018/2019) z możliwością przedłużenia o kolejne dwa.

Wybór firmy InStat na oficjalnego dostawcę statystyk podyktowany był z jednej strony ocenami produktu wystawianymi przez trenerów klubowych, z drugiej korzystnymi warunkami finansowymi. Z danych InStat korzystają najlepsze zespoły lig europejskich, między innymi Manchester City, Borussia Dortmund, Liverpool FC czy AS Roma. Istotne jest to, że spółka zarządzająca ligą zakupiła produkt centralnie i dostarczy go do wszystkich klubów Ekstraklasy, znacznie zmniejszając koszty ponoszone przez kluby – tłumaczy wiceprezes zarządu Ekstraklasy S.A. Marcin Animucki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach danych przekazywanych przez firmę InStat znajdą się m.in. informacje o strzałach, faulach, kartkach, spalonych, podaniach, pojedynkach (w tym zwody, odbiory, straty). Uwzględnione będą też statystyki posiadania piłki, w tym kontrataki, sposoby rozegrania stałych fragmentów gry, strony boiska, którymi były przeprowadzane ataki, tempo akcji, itp.

Nowa strona internetowa Ekstraklasy

Dane statystyczne dostępne są na nowej witrynie oficjalnej ligi – Ekstraklasa.org. Obecnie można je znaleźć w match center, gdzie aktualizowane są na żywo w trakcie meczu. Docelowo pod sekcją „Statystyki” znajdą się zestawienia sumaryczne prezentujące osiągnięcia zarówno indywidualne jak i zespołowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowa strona – oprócz statystyk – oferuje wiele innych funkcji niezbędnych dla każdego kibica LOTTO Ekstraklasy. Po raz pierwszy w historii jest to strona dwujęzyczna, prowadzona po polsku i po angielsku. W funkcjonalnej i przejrzystej formie znaleźć można m.in. terminarz, z którego jednym kliknięciem przejdziemy do statystyk i skrótów wideo. Na stronie głównej obecne są także liczniki – wskazujące czas do najbliższego meczu oraz frekwencję na stadionach ligi. Nie zabrakło również feedów z oficjalnych kanałów LOTTO Ekstraklasy na Twitterze oraz Facebooku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mocno eksponowana na stronie głównej jest także sekcja wideo. Znaleźć można w niej powtórki ligowych bramek oraz najlepszych akcji, a także skróty meczowe. Warte uwagi są także materiały przygotowane przez zespół Ekstraklasa Live Park. Reportaże o kulisach ligi, filmy z bohaterami rozgrywek, klipy statystyczne i ciekawostkowe. To tutaj znajdziemy materiały wideo, które biją rekordy popularności na social mediach LOTTO Ekstraklasy.

Nowa strona Ekstraklasa.org jest w pełni responsywna, dzięki czemu tak samo dobrze jak na ekranie komputera, wyświetla się na smartfonie i tablecie. W każdym miejscu i czasie można mieć dostęp do kompendium wiedzy o LOTTO Ekstraklasie.