Akcja ma zasięg ogólnopolski, a jej celem jest wsparcie sprzedaży. Komunikacja opiera się na intensywnych działaniach ATL i BTL oraz unikatowej kampanii display.
ATL i BTL
Działania ATL obejmują przygotowane w dwóch wersjach, 15” spoty emitowane w najważniejszych stacjach telewizyjnych. Takich jak: TVP, TVN, Polsat i szerokim portfolio kanałów tematycznych oraz outdoor (lokalnie rozmieszczone, wielkoformatowe bilbordy).
Zobacz również
Kampanii towarzyszą również intensywne działania BTL, na które składa się specjalnie opracowana gazetka promocyjna (dostępna w wersji online na www.praktiker.pl ) oraz komunikacja prowadzona w marketach ( plakaty, wobblery i emitowany, co 15 minut spot w radiowęźle)
Kreację kampanii przygotowała Agencja H Warsaw. Reżyserem spotu jest Damian Pietrasik. Planowanie i zakup mediów TV zrealizował dom mediowy Maxus. Za komunikację PR odpowiedzialna jest Agencja Kuźnia PR.
Po stronie firmy Praktiker za realizację kampanii odpowiedzialni są: Aneta Gacoń (gazetka promocyjna), Edyta Rudnik (BTL) oraz Katarzyna Skąpska (ATL i materiały POSM). Całość koordynuje Joanna Pietras.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Promocja online
Działania w internecie realizowane są na portalach horyzontalnych, w sieciach afiliacyjnych oraz mediach społecznościowych (facebook). Dedykowana im kampania display składa się z dwóch części, produktowej oraz wizerunkowej i oparta jest na mocnej linii kreatywnej. W części wizerunkowej podstawę komunikacji stanowi specjalnie opracowany komiks, którego bohaterzy – detektywi o znamiennych imionach – Kafel i Fuga zachęcają do zabawy i wspólnego z nimi odkrycia zagadki – dlaczego Praktikomania szaleje w mieście? W części produktowej, na odrębnym, dedykowanym kampanii landing page-u zaprezentowano objęty promocją asortyment również, w spójnej komiksowej konwencji. Unikatowa formuła realizowanych w internecie działań ma zwracać uwagę na konkretne produkty, ale jednocześnie angażować użytkowników portali i budować pozytywny wizerunek marki Praktiker. Komunikacja online prowadzona jest na stronie oraz poprzez mailing. W ramach mailingu wysyłany jest newsletter z gazetką promocyjną, a także zaproszeniem do zabawy i znalezienia odpowiedzi, dlaczego Praktikomania sprawia, że ludzie tracą głowę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Planowanie i zakup mediów online zrealizowała agencja Codemedia. Za opracowanie digitalowej linii kreatywnej odpowiada agencja Havas Worldwide Warsaw. Po stronie firmy Praktiker za kampanie online odpowiedzialna jest Karolina Więckowska.
Akcja promocyjna obejmuje wszystkie markety Praktiker oraz sklep internetowy.