Nowe badanie z zakresu ekonomiki zdrowia

Podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego, należąca do firmy Procter & Gamble marka Pampers zaprezentowała ekonomiczne oddziaływanie swojej trwającej już 11 lat współpracy z organizacją UNICEF.
O autorze
1 min czytania 2017-01-25

Współpraca marki Pampers® z organizacją UNICEF w dziedzinie ochrony matek i dzieci przed tężcem noworodkowym (MNT) trwa już 11 lat. Efekty wspólnej walki z tą śmiertelną chorobą podsumowują wyniki nowego badania z zakresu ekonomiki zdrowia. 

Przeprowadzone we współpracy z UNICEF badanie wykazało, że inicjatywa „Eliminacja tężca noworodkowego” (MNTE) oraz wsparcie wynikające z partnerstwa Pampers i organizacji UNICEF doprowadziły do zmniejszenia umieralności matek wskutek zakażenia tężcem podczas porodu, co przełożyło się również na gospodarkę. Szacuje się, że wkład wynikający ze zwiększonej wydajności pracy (średni dochód gospodarstwa domowego oraz usługi świadczone przez matki) wyniósłby do 2016 roku łącznie 1 miliard dolarów.

Badanie wykazało także, że stopa zwrotu w przypadku inwestycji w zdrowie matki i jej nowo narodzonego dziecka jest niezwykle wysoka. Każdy zainwestowany w ramach inicjatywy MNTE dolar przekłada się na dodatkowe 7 dolarów zasilających budżety gospodarstw domowych w związku ze zwiększoną wydajnością pracy. W ostatecznym rozrachunku inwestowanie w inicjatywy pomagające ratować życie dzieci jest również inwestycją w ich przyszłość. 

Trwająca od 2006 roku współpraca pomiędzy Pampers i UNICEF przyczyniła się do ochrony 100 milionów matek i ich dzieci przed tężcem noworodkowym. Do chwili obecnej wyeliminowano tężec noworodkowy w 191 krajach. Niestety choroba ta nadal jest poważnym zagrożeniem w pozostałych 192 innych krajach, dlatego niezwykle ważne jest, aby nie ustawać w działaniach na rzecz jej eliminacji. Jest to istotne zarówno po to, aby ratować życie dzieci, ale także dla dobra przyszłego rozwoju gospodarczego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj