Nowe kryterium oceny ofert w narzędziu Outdoor Media Integrator (OMI) firmy Xeneco

Xeneco Sp. z o.o. wprowadza nową funkcjonalność w narzędziu OMI („Outdoor Media Integrator”), czyli nowe kryterium oceny ofert w oparciu o informacje o potencjalnym zasięgu Unikalnych Użytkowników mobilnych wokół nośników OOH.
O autorze
1 min czytania 2021-10-05

Na bazie pomiarów około 4 mln użytkowników wyznaczono ponad 40 000 stref w Polsce, do których przypisano ruch użytkowników mobilnych (przedziały). Każdy zaimportowany do OMI nośnik, który „trafi” w zbadaną strefę, zostaje opisany potencjalnym zasięgiem użytkowników mobilnych. Nowa funkcjonalność została przygotowana we współpracy z firmą Proxi.cloud.

Narzędzie OMI pierwotnie służyło do selekcji nośników OOH pochodzących od różnych dostawców i optymalizacji kampanii, wykorzystując geolokalizację i mapy cyfrowe. Aktualnie można w nim również oceniać gotowe oferty lub pakiety pod kątem wielu kryteriów.

Selekcja nośników w OMI to między innymi: równomierne rozłożenie nośników niezależnie od ich formatu i dostawcy, namierzanie i odrzucanie nośników zlokalizowanych zbyt blisko siebie (unikanie „dubli”), optymalizowanie zasięgu geograficznego kampanii (zgodnego z wytycznymi od Klienta), dodawanie nowych ofert do tych już wyselekcjonowanych, przesyłanie publikacji kampanii do reklamodawcy, przesyłanie wyników selekcji do dostawców.

Kryteria oceny nośników w OMI:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

POI (Point of interest) – bliskość nośników względem określonych obiektów, zarówno tych dostępnych na mapie cyfrowej, jak i dodanych przez Użytkownika (szukanie nośników wokół POI), podgląd do statystyk dotyczących otoczenia nośników pod względem obiektów POI dostępny w raporcie „Karta Kampanii”.

  • Traffic (ruch uliczny) – jest widoczny w narzędziu jako natężenie ruchu i odcinki wyłączone czasowo z ruchu na poszczególnych drogach. Im większe natężenie ruchu, a tym samym mniejsza średnia prędkość, tym lepsza lokalizacja nośnika. Pokazane są również długotrwale remonty i drogi wyłączone z ruchu (brak ruchu).
  • Gęstość zaludnienia – prezentowana jest w tle nośników w postaci mapy tematycznej gęstości zaludnienia. To kryterium pozwala na rozróżnienie obszarów gęsto zaludnionych, a tym samym o większym potencjale dla reklamy Out Of Home pod kątem otoczenia nośnika – liczby mieszkańców.
  • Ceny/Budżet – ceny z oferty są zaimportowane do narzędzia. Można porównywać koszty rożnych wariantów ofert, kontrolować lub modyfikować wartość kampanii oraz optymalizować budżet.

Outdoor Media Integrator to ogólnorynkowe narzędzie stworzone i administrowane przez firmę Xeneco, z którego korzystają m.in. grupy mediowe: Publicis Groupe, Havas Media Group, Omnicom Media Group, Group One Media oraz Sigma Bis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się