Na bazie pomiarów około 4 mln użytkowników wyznaczono ponad 40 000 stref w Polsce, do których przypisano ruch użytkowników mobilnych (przedziały). Każdy zaimportowany do OMI nośnik, który „trafi” w zbadaną strefę, zostaje opisany potencjalnym zasięgiem użytkowników mobilnych. Nowa funkcjonalność została przygotowana we współpracy z firmą Proxi.cloud.
Narzędzie OMI pierwotnie służyło do selekcji nośników OOH pochodzących od różnych dostawców i optymalizacji kampanii, wykorzystując geolokalizację i mapy cyfrowe. Aktualnie można w nim również oceniać gotowe oferty lub pakiety pod kątem wielu kryteriów.
Zobacz również
Selekcja nośników w OMI to między innymi: równomierne rozłożenie nośników niezależnie od ich formatu i dostawcy, namierzanie i odrzucanie nośników zlokalizowanych zbyt blisko siebie (unikanie „dubli”), optymalizowanie zasięgu geograficznego kampanii (zgodnego z wytycznymi od Klienta), dodawanie nowych ofert do tych już wyselekcjonowanych, przesyłanie publikacji kampanii do reklamodawcy, przesyłanie wyników selekcji do dostawców.
Kryteria oceny nośników w OMI:
POI (Point of interest) – bliskość nośników względem określonych obiektów, zarówno tych dostępnych na mapie cyfrowej, jak i dodanych przez Użytkownika (szukanie nośników wokół POI), podgląd do statystyk dotyczących otoczenia nośników pod względem obiektów POI dostępny w raporcie „Karta Kampanii”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Traffic (ruch uliczny) – jest widoczny w narzędziu jako natężenie ruchu i odcinki wyłączone czasowo z ruchu na poszczególnych drogach. Im większe natężenie ruchu, a tym samym mniejsza średnia prędkość, tym lepsza lokalizacja nośnika. Pokazane są również długotrwale remonty i drogi wyłączone z ruchu (brak ruchu).
- Gęstość zaludnienia – prezentowana jest w tle nośników w postaci mapy tematycznej gęstości zaludnienia. To kryterium pozwala na rozróżnienie obszarów gęsto zaludnionych, a tym samym o większym potencjale dla reklamy Out Of Home pod kątem otoczenia nośnika – liczby mieszkańców.
- Ceny/Budżet – ceny z oferty są zaimportowane do narzędzia. Można porównywać koszty rożnych wariantów ofert, kontrolować lub modyfikować wartość kampanii oraz optymalizować budżet.
Outdoor Media Integrator to ogólnorynkowe narzędzie stworzone i administrowane przez firmę Xeneco, z którego korzystają m.in. grupy mediowe: Publicis Groupe, Havas Media Group, Omnicom Media Group, Group One Media oraz Sigma Bis.
Słuchaj podcastu NowyMarketing