– Ćwierć wieku to dobry moment na podsumowanie tego, co udało się do tej pory osiągnąć i refleksję nad tym, co przyniesie przyszłość. Korzenie naszego zawodu i organizacji sięgają połowy lat 90-ych, czasów analogowych, gdy podatki oznaczały stosy papieru: wniosków, formularzy, PIT-ów i pism urzędowych. W kolejne ćwierćwiecze wchodzimy jako samorząd w 100% ucyfrowiony, zarówno jeśli chodzi o codzienne narzędzia pracy doradców podatkowych jak i działalność samej organizacji – wyjaśnia prof. Adam Mariański, Przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych. – Nowe logo symbolicznie zamyka pewien etap kształtowania się Krajowej Izby Doradców Podatkowych i otwiera nowy rozdział: najbardziej nowoczesnego samorządu zawodowego w Polsce, który stale się rozwija, przyciąga nowych członków i realnie wpływa na rozwój gospodarczy dbając o bezpieczeństwo podatkowe polskiego biznesu, od małych firm rodzinnych po wielkie korporacje – dodaje Mariański.
W ramach przygotowań do obchodów 25-lecia doradztwa podatkowego w Polsce (ustawa o doradztwie podatkowym została uchwalona 11 maja 1996 r.), w listopadzie 2020 roku KIDP ogłosiła otwarty, dwuetapowy konkurs na nowe logo izby. Zgłosiło się do niego 107 twórców. W finale zmierzyły się z sobą 4 podmioty: Podpunkt, Redkroft, Michał Korolec oraz duet Ewelina Cis & Konrad Maciejewicz.
Zobacz również
– Wszystkie prace finałowe były na odpowiednio wysokim poziomie, więc jako jury zmierzyliśmy się z niełatwym wyborem tej najlepszej. Po dyskusji wybraliśmy projekt przedstawiony przez Podpunkt: nowoczesny i odważny, a przy tym w inteligentny sposób oddający idee i wartości KIDP właśnie takie jak nowoczesność, solidność, zaufanie i bezpieczeństwo – mówi Marcin Wolny, jeden z członków jury, założyciel Studia Otwartego. – Na uznanie zasługuje przede wszystkim suspens zawarty w tym prostym znaku – idea ułamka, prosta i oczywista, ale nie strywializowana. Jakość tego projektu buduje bardzo adekwatne liternictwo, dopasowane do tematyki, uniwersalne i eleganckie, a przy tym niesztampowe, stanowiące dobry punkt wyjścia do całej identyfikacji wizualnej Izby. Projekt w swojej neutralności i oszczędności użytych środków – daje możliwość regulacji poziomu powagi i nastroju w zależności od potrzeb KIDP – dodaje Wolny.
Autorką koncepcji nowego logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych jest Zuza Charkiewicz ze studia Podpunkt. Dyrekcję artystyczną nad procesem kreacji nowego znaku i systemu identyfikacji sprawowały Magdalena Dobruk i Emilia Bojańczyk. Wybór jury został oficjalnie zaakceptowany na posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych.
– Inspiracją dla projektu znaku i całej identyfikacji wizualnej KIDP jest ułamek. Ułamek jako część całości bezpośrednio odnosi sie do pojęcia podatku. Dodatkowo elementy rozmieszczone wzdłuż linii symbolizują relacje między dwoma podmiotami, które szukają korzystnych rozwiązań – wyjaśnia Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt. – Krajowa Izba Doradców Podatkowych ma długą nazwę. Zaproponowany projekt znaku zwiększa widoczność wyrazu DORADCA, poprzez przeniesienie go do mianownika i wprowadzenie przed wyraz światła i linii. Zwrot DORADCÓW PODATKOWYCH staje się bardzo czytelnym elementem długiej nazwy – dodaje Dobruk.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing